معرفی پروژه طراحی کافه استودیو معماری آشینه:

معماران: بهنام مشهدی، پویان قاسم‌زاده

متراژ: ۱۲۰ متر

تاریخ شروع پروژه: شهریور ۱۳۹۹ – تهران، ایرانشهر

نام: کافه مهراز

سبک: معماری مدرن

طراحی داخلی دکوراسیون کافه و ساختار با استفاده از یک الگوی هندسی تیز ایجاد شده که به تجسم و ایجاد محیطی جسورانه ،کمک می‌کند .

در طراحی داخلی و دکوراسیون کافه الگوی طرح مثلثی به عنوان یک ساختار متناسب و با زوایای شکننده و تیز ، با محیط آن تضاد زیادی دارد.

 طراحی داخلی و دکوراسیون کافه بر اساس اصول مهم شناختی معماری داخلی الگو‌برداری شده به مانند آخرین خرده سنگ صخره‌ای است که مدت‌ها پیش وجود داشته است.

 بازتاب نور به داخل فضا بخاطر استفاده از فریم‌های مثلثی پنجره و با ایجاد کامبینیشن بین فریم پنجره و کف‌سازی به وجود آمده طرح مثلث را ایجاد می‌کند.

دقت به ظرافت‌های نورپردازی و حرکتی در طراحی داخلی و دکوراسیون مثلث را از یک فضای سرد و ملایم ، به یک محیط جذاب و مینیمالیستی تبدیل نموده است که علی‌رغم تندی آن، گرم است. در طراحی داخلی و دکوراسیون کافی‌شاپ و رستوران همواره باید به نحوه حرکت مشتریان ، پرسنل و برنامه‌ریزی حرکت و جانمایی میزها و اکسسوری‌ها توجه ویژه ای داشت .

یکی از بهترین و جذاب‌ترین فضاهای هر کافه طبیعتا بخش میز‌های اجتماعی مخصوص بازی‌های رومیزی، دورهمی و جشن تولد می‌باشد در معماری داخلی کافی‌شاپ فضای طبقه بالا مخصوص این هدف طراحی و دکوراسیون گردید.

مهمترین و حساس‌ترین بخش را در هر کافی‌شاپ و رستوران می‌توان فضای بار و آشپزخانه نامید که در واقع قلب تپنده هر کافه و رستوران می‌باشد .

جانمایی سینک وظرفشویی، محل جمع‌آوری زباله ، محل قرارگیری بشقاب و لیوان‌ها، و پوی قهوه و تنقلات، نحوه حرکت پرسنل داخل آشپرخانه و بار، جانمایی ابزارآلات مورد نیاز آشپز ، باریستا و بارتندر و کلیه مسائل مهم این قبیل همگی در طراحی داخلی و دکوراسیون کافی‌شاپ چندین مرتبه قبل از طراحی نهایی و اجرا بررسی و سپس ارائه می‌گردد.

در طراحی داخلی و دکوراسیون کافه جانمایی مبلمان ، گیاهان و اکسسوری و نورپردازی بصورت کاملا تخصصی و متناسب با هر فضا برنامه‌ریزی شده است .

طراحی کافه رستوران آشینه

تماس با پشتیبان آشینه