بازسازی و طراحی داخلی بیمارستان لبافی نژاد :

پروژه‌های بیمارستانی چالش‌ها و مراحل خاص خودشان را دارند و همواره بخش اعظمی از خواست و نیاز کارفرما ایجاد حس انگیزه و امید در فضا به همراه خلاقیت و نوآوری می‌باشد در ضمن اینکه تمامی موارد طراحی داخلی بیمارستان و اجرای زیر ساخت‌ها و تجهیزات تخصصی بایستی توسط شرکت‌های دارای صلاحیت های قانونی صورت پذیرد .

در این پروژه بازسازی ساختمان بیمارستان لبافی نژاد به دو بخش تقسیم می گردد :

‏   ۱- ccu , اتاق ایزوله

   ۲- قلب و ریه

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان لبافی نژاد
طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان لبافی نژاد- اقدامات کلی

از مبحث تجهیزات تخصصی که بگذریم فرآیند بازسازی ساختمان بایستی گام به گام و با توجه به تعریف پروژه بصورت دقیق برنامه ریزی شود چرا که بازسازی بنای فرسوده بسیار پیچیده‌تر از ایجاد یک بنای جدید می باشد مخصوصا در این پروژه که بازه زمانی بسیار محدودی جهت تحویل پروژه و بهره برداری توسط شخص وزیر بهداشت بایستی صورت می‌پذیرفت .

عملیات تخریب بنای فرسوده، طراحی داخلی ، انتخاب متریال مصرفی ، بازبینی فرآیند پروژه و … با هماهنگی کارفرما بصورت همزمان انجام شد.

در بازسازی ساختمان نگاه استودیو معماری آشینه همواره بر دو اصل استوار است اول اینکه تا جای ممکن هزینه ها مقرون به‌صرفه و دقیق برآورد گردد و‌ دوم اینکه به سازهای اصلی ساختمان صدمه جدی وارد نگردد.

قدامات کلی انجام شده در بازسازی :

 

۱-تخریب گسترده

۲- ایجاد سرویس بهداشتی( ۳ باب )

۳- ایجاد اتاق ایزوله

۴- ایجاد اتاق رست

۵- ایجاد اتاق کاردیوگرافی

۶-ایجاد بخش آبدارخانه

۷- کف سازی با سرامیک

۸- طراحی و اجرای سقف کاذب کناف

۹- کاشی کاری بدنه با سرامیک

۱۰- نورپردازی

۱۱- تهیه و نصب درب اتوماتیک

۱۲- لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب

۱۳- تهیه و نصب تجهیزات تخصصی بیمارستان

۱۴- کابلکشی برق،تلفن،اینترنت و تجهیزات تخصصی و تهیه و نصب تابلو برق های مناسب

۱۵- تهیه و نصب کمد ها ، کتابخانه ، میز و صندلی و مبلمان اداری

۱۶- تهیه و نصب کانتر پذیرش با سنگ کورین سامسونگ

۱۷- نقاشی کل فضا

در تمام مدت پروژه هزینه‌های بازسازی به صورت موردی چک می‌گردید که از بودجه پیش‌بینی شده فراتر نباشد و مدیریت کارگاه‌ها به دقت انجام می گردد تا اینکه مراحل به صورت نوبه‌ای تکمیل تا فرآیند زمانی کامل و دقیق اجرا شود .

مسیر حرکتی مناسب جهت تردد بیماران، ایجاد فضای مناسب جهت استقرار بخش پرستاری و رفع نمودن نیاز های فوری و دسترسی به کلیه امکانات حیاتی در بازسازی ساختمان پزشکی یکی از مهمترین نکات در پروژه‌های عمرانی تخصصی می‌باشد.

استفاده از نور طبیعی و تلفیق آن با نور مصنوعی مناسب و انتخاب نورپردازی کامل و کاربردی در بازسازی ساختمان یکی از مهمترین بخش هایی است که بایستی به شکل تخصصی به آن نگاه ویژه و دقیق داشت .

طراحی داخلی و دکوراسیون در فضای بیمارستانی امروز تبدیل به یک تخصص و امری واجب شده است زیرا بخشی از فرآیند درمان بیمار ایجاد و حفظ روحیه شخص می باشد که تناسب مستقیم با مصالح ، رنگ ، ترکیب و حتی نوع حرکت افراد حاضر در بخش دارد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان لبافی نژاد

طراحی پلان‌های متعدد از جمله مبلمان ، معکوس ، اندازه گذاری و معماری و … در یک بازه زمانی کوتاه مدت و با توجه به نیاز های فراوان تخصصی امری است چالش برانگیز که در نهایت فرآیند بازسازی ساختمان فرسوده می بایستی به شکل دقیق و کامل از آن برخوردار باشد.

در نهایت خداوند متعال را شکر گذاریم بابت اینکه توانستیم با اجرای بخشی از اقدامات مورد نیاز کمکی بر بهبود رفاه حال مردم ایران باشیم در این پروژه بخصوص نگاه ما با نگاه پرسنل خدوم بیمارستان گره خورده و از نزدیک شاهد تلاش های شبانه روز و فداکاری های پرستاران و پزشکان و سایر پرسنل بیمارستانی بودیم و لمس کردیم سختی ها و مشکلات این قشر زحمتکش جامعه ایران مان را و همواره سپاسگذار آنها خواهیم بود .

تماس با پشتیبان آشینه