طراحی و اجرای ویلا توسط استودیو معماری آشینه

 

معماری داخلی و دکوراسیون توسط استودیو معماری آشینه

معمار : بهنام مشهدی

CG Artist : پویان قاسم زاده

متراژ :۸۰۰ متر مربع

موقعیت : تنکابن

تاریخ شروع پروژه : مهر ماه ۱۴۰۰

سبک: مدرن مینیمال

پروژه ویلا و اقامتگاه بومگردی در تنکابن و جاده دو هزار واقع شده که با توجه به شرایط قرارگیری پروژه و نیازهای کارفرما طراحی شده است .

این پروژه در قسمت های ذیل تعریف و طراحی گردید:

۱- طراحی پلان ۲- پلان مبلمان ۳- پلان اندازه گذاری ۴- طراحی نما ۵- طراحی محوطه ۶- طراحی روف گاردن ۷- طراحی و دکوراسیون داخلی ۸- مشاوره اجرا ۹- مشاوره خرید کالا و تجهیزات در ۴ طبقه به اضافه یک نیم طبقه در پایین زمین که به دلیل شیب زیاد ، استفاده بهینه و حداقل خاک برداری آن طراحی شده است .

 

یک طبقه ویلا دوبلکس و سه طبقه بالای آن قرار گرفته است .

کانسپت اولیه این پروژه بر اساس ارتفاع قرارگیری آن و ایجاد حس مقاومت و پایداری متشابه با تکه سنگی در دل جنگل می باشد . لایه پوسته روی این ساختمان سفید با فرمی خشن بر روی بتن آمده که یک تضاد به وجود آورده است .

سبک این ویلا مدرن می باشد در بام آن طراحی روف گارن انجام شده که علاوه بر مرتفع نمودن نیازهای ساکنین از جمله باربیکیو ، مبلمان ، گاز و … وسعت دید بسیار زیبا به جنگل های دوهزار و سه هزار مخصوصا از روی تاب و پرگولا دارد . در قسمت جنوبی آن در طبقات از پنجره های قدی استفاده شده و در نمای روبه رو برای هم سازی با نمای پشت و پیوستگی آن از پنجره های با ارتفاع بالا استفاده گردیده است . خط های شکست بام الهام گرفته شده از شیب دار بودن منطقه ساختمان و شرایط اقلیمی کوهستانی می باشد که این شیب از پشت ساختمان شروع و در یک نقطه به سقف متصل می شود .

 

طراحی داخلی ویلا با توجه به وابستگی آن به فضای خارجی از سبک مدرن و مینیمال پیروی میکند.

با توجه به نیاز کارفرما و ۲ دسترسی که به فضای ورودی دارد این فضا ۲ منظوره می باشد که هم برای استفاده شخصی و هم اقامتگاه بومگردی طراحی شده است که دسترسی به ویلا دوبلکس به صورت مجزا برای استفاده شخصی و ۳ طبقات بالا دسترسی جدا برای پذیرایی مهمان دارد .

طراحی ویلا در ۵ پلان مجزا اقدام شده که تیپ نیستند . طبقه دوبلکس ((سینما روم ، جکوزی ، غذا خوری ، محوطه و آشپزخانه و … )) و در هر طبقه نوع پلان ها با توجه به تعاریف کارفرما متنوع می باشد . حیاط ویلا فقط از واحد دوبلکس دسترسی دارد که در آن در فضای مجزا بصورت بسته برای زمستان و فضای باز برای تابستان ، آبنما و فضای سبز و … تشکیل شده است .

تماس با پشتیبان آشینه