طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس

هنگامی که درباره ویلا صحبت می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، خانه‌های بزرگ و مجلل در مناطق خوش آب و هوای کشور است. اما این تصور اشتباهی است. زیرا «ویلا» فقط به ساختمان‌های بزرگ در مناطق جنگلی، کوهستانی و … گفته نمی‌شود، بلکه هر ساختمان مجزا با فضای بیرونی (محوطه باز) بسیار بزرگ‌تر از متراژ زیربنای یک ویلا تلقی می‌شود. در طراحی ویلا به خصوص طراحی ویلا دوبلکس و تریبلکس می‌توان از خلاقانه‌ترین و مدرن‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی بهره برد. اگرچه طراحی ویلا دوبلکس به دلیل مساحت و فضای وسیع کمی زمان‌بر و دشوار است اما می‌توان از هر سبک و مدلی در طراحی آن استفاده کرد.

طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس با بهترین شرکت طراحی ویلا

طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس با بهترین شرکت طراحی ویلا

از آنجا که در ویلاهای دوبلکس مناظر اطراف بهتر دیده می‌شود، مردم برای کسب آرامش به طراحی ویلا دوبلکس ترغیب شده‌اند. اما همانطور که گفتیم طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس کمی پیچیده و گران است. بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و سرمایه بهتر است از یک تیم طراحی و معماری حرفه‌ایی کمک بگیرید.بدون شک استفاده از خدمات طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس بهترین شرکت طراحی ویلا پروسه طراحی و ساخت ویلا را بسیار آسان می‌نماید و مانع پرداخت هزینه اضافی می‌شود. استودیو طراحی و معماری آشینه یکی از شرکت‌های موفق در زمینه معماری و طراحی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس می‌باشد. این تیم خلاق با استفاده از جدیدترین ایده‌ها و طراحی‌های  منحصر به فرد و به روز طراحی ویلای دوبلکس شما را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام می‌دهد .

طراحی دکوراسیون ویلا دوبلکس

هنگام طراحی دکوراسیون ویلا دوبلکس می‌توان از نور طبیعی حداکثر بهره‌وری را داشت. نصب پنجره و بازشوهای وسیع نه تنها باعث ورود و تهویه هوا می‌شود بلکه چشم انداز بی نظیری را به وجود می‌آورد. عوامل بی‌شماری در طراحی نما و طراحی داخلی ویلا دوبلکس و تریبلکس حائز اهمیت هستند. یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها نوع طراحی پلان می‌باشد. لازم است برای طراحی پلان ویلا دوبلکس به نمای ایجاد شده توجه نمود و با توجه به حجم نما، فضاهای پر و خالی را متعادل نمود. در ادامه برخی از نکات و فاکتورهایی که هنگام طراحی دکوراسیون ویلا دوبلکس باید به آنها توجه نمود را بررسی می‌کنیم.

 
طراحی دکوراسیون ویلا دوبلکس
طراحی راه پله در ویلا دوبلکس

راه پله در طراحی ویلا دوبلکس

در مرکز توجه و جذابیت قرار دارد. به همین دلیل اجرای راه پله‌ای شیک و جذاب در طراحی ویلا دوبلکس از اهمیت بالایی برخوردار است. راه پله‌ها برای عبور و مرور افراد بین طبقات مختلف ویلاهای دوبلکس و تریبلکس طراحی می‌شوند و به دلیل زیبایی و جذابیتی که به فضای ویلا می‌دهند یکی از ارکان اصلی در طراحی ویلا دوبلکس و تریبلکس محسوب می‌شوند.

اولین موردی که باید در طراحی راه‌ پله به آن توجه کنید فرم و نوع راه پله است. منظور از فرم، شکل هندسی راه پله است یعنی به صورت ساده باشد یا منحنی یا مارپیچ. نوع متریال استفاده شده در تولید پله‌ها، جنس نرده و پوشش کف پله‌ها نیز بر روی شکل ظاهری راه پله تاثیر زیادی دارد. کف ویلا و پله‌ها باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که رعایت استاندارد و حفظ ایمنی راه پله از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. ارتفاع پله‌ها نیز در طراحی راه پله اهمیت زیادی دارد. هرچه ارتفاع کم‌تر باشد بالا رفتن از پله راحت‌تر خواهد بود اما کم شدن بیش از حد ارتفاع پله‌ها نیز آزاردهنده خواهد بود. ارتفاع استاندارد برای پله ۱۶ تا ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد. 

در طراحی راه پله برای ویلا دوبلکس می‌توانید از متریال‌های متفاوتی مانند شیشه، فلز، چوب یا ترکیب هر کدام از این متریال‌ها با دیگری استفاده کنید. در ادامه به معرفی و بررسی نوع از راه پله‌ها می‌پردازیم. 

 

انواع راه پله در طراحی ویلا دوبلکس :
 ۱-
راه پله شیشه‌ای 

در این مدل راه پله رنگ و نورپردازی تنوع بسیار زیادی دارد. این تنوع رنگی سبب طراحی بهتر و زیباتر و همچنین ایجاد هماهنگی و هارمونی در فضا می‌شود. طراحی ویلاهای مدرن با این نوع راه پله بسیار شیک و چشم‌نواز است. مورد دیگری که این نوع راه پله را پرطرفدار کرده است، انعکاس نور می‌باشد که باعث می‌شود فضای ویلا بزرگ‌تر به نظر برسد. در نتیجه این نوع راه پله برای ویلاهایی با متراژ کم گزینه بسیار مناسبی است. مقاومت این نوع راه پله‌ها نیز بسیار زیاد است زیرا از پرس چند لایه شیشه سکوریت یا لمینت تولید شده‌اند. 

 ۲- راه پله چوبی 

این نوع راه پله فضایی گرم و دلنشین برای ویلا به ارمغان می‌آورد. تنها مشکلی که ممکن است این مدل راه پله برای شما ایجاد کند، سخت بودن نگهداری و نظافت آن است. همچنین ممکن است رشد موریانه در چوب سبب آسیب به بافت آن شود. 

راه پله شیشه ای در ویلا
دکوراسیون داخلی در طراحی ویلا دوبلکس

دکوراسیون داخلی در طراحی ویلا دوبلکس

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا دوبلکس و تریبلکس کار پرهزینه‌ای است زیرا متراژ محیط زیاد می‌باشد و همچنین امکاناتی که در فضا قرار می‌گیرد بیشتر از یک فضای آپارتمانی یا ویلایی در شهر است. وجود این فضاها با متراژ بالا در ویلاهای دوبلکس و تریبلکس به شما اجازه می‌دهد تا برای طراحی ایده‌های متفاوت و زیبایی داشته باشید. 

امروزه اکثر ویلاها به سبک مدرن ساخته می‌شوند و به صورت دوبلکس یا تریبلکس هستند. به همین دلیل فضای زیادی برای امور مختلف وجود دارد که می‌توانید از طراح بخواهید تا موارد مورد نظر شما را در طراحی جای دهد. این ویلاهای مدرن اکثرا طراحی مینیمال و ساده‌ای دارند. در طراحی دکوراسیون داخلی باید ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب کنید و سپس برای خرید وسایل اقدام نمایید. 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
تماس با پشتیبان آشینه