نکات مهم در بازسازی منزل به سبک اروپایی

برای بازسازی و نوسازی ویلا یا منزل خود سبک‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را با توجه به سلیقه و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید. یکی آن‌ها بازسازی منزل به سبک اروپایی است. این سبک که یکی از انواع سبک‌های معماری می‌باشد، طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد. سبک اروپایی دارای دو نوع کلاسیک و مدرن است که تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند. برای مثال در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اروپایی در نوع کلاسیک از عتیقه‌جات و وسایل و ظروف آنتیک استفاده می‌شود اما در نوع مدرن از وسایل و ظروف مدرن و امروزی. بازسازی منزل به سبک اروپایی انتخاب مناسبی برای خانه‌های کلنگی و قدیمی است.

اهمیت بازسازی منزل چیست؟

بازسازی منزل به سبک اروپایی - اهمیت بازسازی منزل چیست

اصلی‌ترین دلیل طراحی و بازسازی ویلا و منزل کهنگی و قدیمی بودن بنا است. کاملا مشهود است که هرچه سن بنا بیشتر شود ساختمان به همان میزان نیز دچار فرسودگی می‌شود. حتی در مواردی که به فرسودگی بنا توجهی نمی‌شود امکان خراب شدن قسمتی از آن وجود دارد. بنابراین اولین و اصلی‌ترین دلیل اهمیت بازسازی بدون تخریب منزل محافظت از جان و تامین امنیت ساکنین است.

دومین دلیل بازسازی منزل عدم وجود نقشه مناسب و جذاب و شیک در بیرون و داخل منزل و عدم وجود فضای کافی است. به مرور زمان و ورود سبک‌های مختلف و جدید به صنعت ساختمان سازی، اکثر ساختمان‌ها به این سبک‌ها ساخته می‌شوند. این در حالی است که منازل قدیمی قدیمی بر اساس سبک‌های قدیمی طراحی شده‌اند. بنابراین طراحی این منازل مطابق میل صاحبخانه‌ها نخواهد بود و آنها ترجیح می‌دهند گزینه بازسازی منزل به سبک اروپایی با پارتیشن بندی جدید را مد نظر قرار دهند. از این رو زیبایی و جذابیت ساختمان نیز یکی از دلایل اهمیت بازسازی است. برای مثال در بازسازی منازل تنها با نورپردازی نما می‌توان جلوه‌ایی بی نظیر به ظاهر ساختمان بخشید.

مهم‌ترین تاثیر بازسازی ویلا به سبک مدرن در هزینه‌ می‌باشد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی بازسازی در مقایسه با ساخت منزل بسیار مقرون به صرفه‌تر است. از طرفی با بازسازی منازل قدیمی و انجام برخی تغییرات قیمت خانه هنگام فروش افزایش می‌یابد.

طراحی داخلی منزل به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی -طراحی داخلی منزل به سبک اروپایی

در طراحی داخلی منزل به سبک اروپایی موارد زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در این قسمت می‌خواهیم این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱. مبلمان

همانطور که گفتیم سبک اروپایی کلاسیک و مدرن از نظر وسایل و مبلمان نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در سبک اروپایی کلاسیک از مبلمان با چوب کنده‌کاری شده و پارچه‌های با کیفیت استفاده می‌شود که این امر عمده‌ترین تفاوت بین دو سبک اروپایی با یکدیگر است.

۲. رنگ

در سبک اروپایی از رنگ‌های خنثی بیشترین استفاده را می‌توان کرد و اغلب رنگ‌های مورد استفاده در این سبک نیز از همین نوع رنگ هستند. رنگ‌های خنثی شامل سفید، طوسی روشن، خاکستری، کرم و … می‌باشند. لازم به ذ‌کر است که برای جلوگیری از یکنواخت شدن فضا می‌توانید به میزان بسیار کم از رنگ‌ها گرم نیز استفاده کنید. این رنگ‌ها برای به کار بردن در نمای ساختمان نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

۳. کابینت‌ها

در سبک اروپایی کلاسیک برای کابینت‌های از چوب با رنگ‌های متفاوت و مورد پسند کارفرما استفاده می‌شود اما در سبک اروپایی مدرن از طرح‌های جدید و مدرن استفاده می‌شود، همچنین در این سبک می‌توانید از تضاد رنگی در کابینت‌های آشپزخانه برای جلوه بیشتر استفاده کنید.

۴. اکسسوری

انتخاب اکسسوری یکی از مواردی است که بعد از بازسازی منزل باید به آن بپردازید. استفاده از گل و گیاه، آباژور و … در سبک اروپایی مدرن مرسوم‌تر است. اما در سبک اروپایی کلاسیک بیشتر از تابلوهای نقاشی، مجسمه و … استفاده می‌شود.

۵. کفپوش

استفاده از پارکت برای بازسازی کف منزل در سبک اروپایی بسیار رایج است. همچنین زیبایی دو چندانی که این متریال به فضا می‌بخشد، بی‌نظیر و چشم‌نواز است.

۶. سرویس بهداشتی

در این سبک سرویس بهداشتی بسیار ساده طراحی می‌شود. استفاده از کاشی آبی یا سفید و همچنین آینه‌های گلدار فضای سرویس بهداشتی را به سبک اروپایی نردیک‌تر می‌کند.

ویژگی معماری منزل به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی -ویژگی معماری منزل به سبک اروپایی

در قسمت قبل با طراحی داخلی منزل به سبک اروپایی آشنا شدید. اکنون به معرفی ویژگی‌های معماری این سبک می‌پردازیم.

نما

بکارگیری سنگ‌های گران قیمت و زیبا مانند مرمر در طراحی نمای ساختمان و نصب کتیبه بارزترین ویژگی‌های معماری منزل به سبک اروپایی است.

نورپردازی در نما به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی -نورپردازی در نما به سبک اروپایی

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی سبک اروپایی نورپردازی در نمای ساختمان است. هنگام ساخت یا بازسازی منزل تعبیه لامپ‌ها در نمای ساختمان منظره زیبا و منحصر به فردی را به وجود می‌آورد.

بازسازی راه پله

بازسازی منزل به سبک اروپایی - بازسازی راه پله 

استفاده از کفپوش‌های سنگی در بازسازی راه پله یکی از ویژگی‌های بارز سبک اروپایی است. مزیت نصب کفپوش‌های سنگی کیفیت فوق العاده، مقاومت در برابر ضربات و فشارها و همچنین سهولت در تمیز کردن آنها است.

طراحی اتاق خواب به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی -طراحی اتاق خواب به سبک اروپایی

اتاق خواب یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه است، زیرا برای استراحت و رفع خستگی روزمره شما طراحی شده است. در نتیجه طراحی این اتاق باید طبق نظر و سلیقه شخصی شما باشد تا محیطی در از آرامش را داشته باشید. اگر می‌خواهید اتاق خوابی به سبک اروپایی داشته باشید باید آن را به شکلی ساده طراحی کنید و وسایل و مبلمان اضافی در اتاق قرار ندهید.

داشتن سرویس خواب ساده و شیک از موارد ضروری اتاق خواب به سبک اروپایی است. همچنین رنگ اتاق یکی از نکات مهمی است که توجه به آن می‌تواند آرامش بیشتری برای اتاق خواب شما به ارمغان بیاورد. رنگ سفید که روشن و خنثی است، کاربرد زیادی در اتاق خواب دارد. همانطور که گفتیم در سبک اروپایی باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و به کار بردن رنگ‌های قرمز، زرد، آبی و … کاملا اشتباه است. اگر در طراحی اتاق خواب قصد دارید از رنگ روشن استفاده کنید بهتر است از به کار بردن رنگ‌های جیغ و تند جدا خودداری کنید.

نورپردازی در طراحی اتاق خواب به سبک اروپایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای داشتن نورپردازی بهتر می‌توانید از لوستر، لامپ‌های هالوژنی یا مخفی، آباژور و … استفاده کنید. همچنین استفاده از کاغذ دیواری، تابلوهای نقاشی، پرده زیبا و … می‌تواند فضای اتاق خواب را زیباتر کند. اما توجه کنید که اتاق خواب را نباید بیش از حد شلوغ کنید. سعی کنید در سبک اروپایی در عین سادگی، زیبایی خلق کنید.

طراحی اتاق نشیمن به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی -طراحی اتاق نشیمن به سبک اروپایی

در طراحی اتاق نشیمن به سبک اروپایی نیازی به استفاده از وسایل و اکسسوری‌های زیاد نیست. از ویژگی‌های خوب این سبک شیک بودن آن است که در عین سادگی جذابیت بسیار زیادی دارد. بسته به اینکه شما سبک اروپایی مدرن یا اروپایی کلاسیک را انتخاب می‌کنید وسایل و اکسسوری‌های به کار گرفته شده نیز متفاوت است. اما همانطور که گفتیم خوبی این سبک سادگی آن است. به همین دلیل می‌توانید با استفاده از یک دست مبل و میز و اکسسوری‌های که پیشتر معرفی کردیم، اتاق نشیمن زیبایی به سبک اروپایی داشته باشید. برای مبلمان استفاده از رنگ طلایی جذابیتآن را دو چندان می‌کند. در طراحی دکوراسیون اروپایی می‌توان از وسایلی که رنگ طلایی یا رگه‌هایی از این رنگ در آن‌ها وجود دارد استفاده کرد.

رنگ در بازسازی به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی - رنگ در بازسازی به سبک اروپایی

 

انتخاب‌ رنگ‌های مناسب یکی از با اهمیت‌ترین اقدامات برای داشتن منزلی به سبک اروپایی است. انتخاب و بکارگیری رنگ‌های براق و روشن از جمله بنفش، سبز، قرمز و … در سبک اروپایی رایج نیست. همانطور که اشاره کردیم

رنگ‌های خنثی و گرم مانند طوسی، سفید و … بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در بازسازی ساختمان به سبک اروپایی هستند. این نکته را می‌توان هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اروپایی نیز در نظر گرفت. برای مثال در صورت استفاده بیش از حد از رنگ‌های براق، حتی اگر بهترین مبلمان و چیدمان را نیز تهیه کرده باشید شیک بودن و جذابیت دکوراسیون داخلی منزلتان هرگز مشخص نمی‌شود.

چیدمان منزل به سبک اروپایی

بازسازی منزل به سبک اروپایی - چیدمان منزل به سبک اروپایی 

اگر تمایل دارید خانه‌ایی به سبک اروپایی داشته باشید باید به چیدمان آن توجه بسیاری داشته باشید. انتخاب مدل مبلمان، رنگ، اکسسوری و … نقش بسزایی در این زمینه دارد. همانطور که می‌دانید چیدمان منزل به سبک اروپایی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است. به طور خلاصه می‌توان ادعا کرد که که نحوه چیدمان منزل به سبک اروپایی در عین تجملات القا کننده احساس راحتی بسیار زیادی است. به طور معمول در این سبک از وسایل آنتیک، قیمتی و هنری با هارمونی و تقارن استفاده می‌شود.

در چیدمان منزل به این سبک شاهد اشیا آنتیک و گران مانند دیوارکوب‌ها، لوسترهای مجلل، شمعدانی‌های عتیقه، وسایل طلاکوب و … خواهیم بود که با دقت تمام چیده شده‌اند. همچنین استفاده از پرده‌های سنگین دوخته شده با دارچه‌های گران قیمت مانند مخمل و قالی و قالیچه‌های کلاسیک و دستباف وسایل لاینفک در سبک کلاسیک اروپایی هستند.

در چیدمان سرویس بهداشتی به سبک اروپایی (مدرن اروپایی) بهتر است از وسایل چوبی و کاشی‌های ساده با رنگ‌های گرم استفاده کرد. بهترین گزینه برای روشویی و وان سنگ سفید و ترکیب آن با کفپوش سفید می‌باشد که با نورپردازی مناسب می‌توان زیبایی دو چندانی به آن افزود.

یکی از فاکتورهای اصلی در سبک اروپایی استفاده از لوستر و لامپ‌های دکوری است. در واقع استفاده از لوسترهای بلند و باشکوه اولین و بهترین گزینه در چیدمان به سبک اروپایی است که فضایی رویایی و جذاب را ایجاد می‌کنند. علاوه بر لوستر، استفاده از آباژور کنار مبلمان و لامپ‌های تعبیه شده روی دیوار نیز در سبک اروپایی بسیار رایج هستند.

نتیجه گیری

سبک اروپایی یکی از جذاب‌ترین سبک‌های معماری است که در طراحی داخلی و بازسازی منزل نیز کاربرد دارد. بازسازی منزل به سبک اروپایی امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، زیرا این سبک در عین سادگی بسیار شیک و چشم‌نواز است. سبک اروپایی جزء سبک‌های لوکس معماری به حساب می‌آید. از این رو طراحان از رنگ طلایی برای به وجود آوردن محیطی با سبک اروپایی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این سبک در معماری یکی از کامل‌ترین و خارق‌العاده‌ترین طراحی‌های داخلی به حساب می‌آید. امروزه که اکثر افراد به آپارتمان نشینی روی آورده‌اند و بیشتر آپارتمان‌های متراژ زیادی برای زندگی ندارند، طراحی دکوراسیون منزل به سبک اروپایی می‌تواند کمک شایانی به فضاسازی و بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه کند. یکی از دلایل اصلی این فضاسازی، استفاده از رنگ‌های روشن است که فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین انتخاب وسایل و مبلمان به رنگ‌های خنثی و روشن می‌تواند به این امر کمک بسیار زیادی کند. بازسازی منزل به سبک اروپایی و آشنایی با این سبک می‌تواند به زیبایی منزل و آرامش شما در خانه کمک شگرفی نماید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۲ دیدگاه
احمد مومنی
اسفند ۵, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام خسته نباشید لطف میکنید درباره بقیه سبک ها در هر کشور اروپا برای طراحی داخلی و بازسازی نزل هم مطلب بزارید

    ashineh.admin
    اسفند ۵, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    بله حتما ممنون از نظر شما دوست عزیز.

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه