اقدامات مهم در اجرای دکوراسیون مدرن ویلا چیست؟

بازسازی ویلا یکی از اقدامات مهم برای حفظ زیبایی و استحکام ویلاست. ویلاها معمولا بعد از چند سال زیبایی خود را از دست می‌دهند و نسبت به ویلاهای جدید جذابیت خاصی ندارند. به همین خاطر صاحبین ویلا باید برای حفظ زیبایی ملک خود هر چند وقت یک بار به بازسازی و اجرای دکوراسیون مدرن ویلای خود می‌پردازند. از طرفی، بازسازی ویلا نیاز به هزینه زیادی که باید شخص پیمانکار بیشتر از راهکارهای خلاقانه استفاده کنند. علاوه برآن، ذوق و هنر کافی جهت طراحی ویلا داشته باشد. در واقع می‌توان گفت، بازسازی تا حدودی با توجه به سلیقه صاحب ویلا انجام می‌شود و پیمانکار باید تلاش خود را برای اجرای سلیقه و نظرهای او انجام دهد. در این مقاله شما را با موارد مهم در اجرای دکوراسیون مدرن آشنا خواهیم کرد.

استقبال شدید از طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

دکوراسیون مدرن ویلا - استقبال شدید از طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، یکی از اقدامات پرطرفدار جهت بازسازی است که از نظر ظاهری و کارکرد فضای داخلی ارتقا پیدا می‌کند. این روزها ویلاهای پرطرفدار است که از نظر طراحی نما و داخلی منحصربه‌فرد باشد و تمام عناصر به کار رفته باعث روح بخشیدن به فضای خانه شود و با یکدیگر هماهنگ و متناسب باشند. یکی از مدل‌های پرطرفدار برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی سبک مدرن است. اکثر ویلاهای دوبلکس ساخته می‌شود و فضاها از یکدیگر مانند پارتیشن اداری که در ادارات استفاده می‌شود به وسیله پارتیشن‌بندی تقسیم شده‌اند. در واقع برای انجام هر فعالیتی فضای به خصوصی در نظر گرفته شده است.

 

بازسازی ویلا به سبک مدرن چه ملزوماتی دارد؟

طراحی ویلا در روند بازسازی جز المان‌های مهم است که باید به صورت دقیق و اصولی انجام شود و ساکنین آن از فضای دلنشین و بخش لذت ببرند. همانطور که متوجه شدید، اکثر ویلاها به سبک مدرن طراحی می‌شوند. اما اصول طراحی ویلا به سبک مدرن چیست؟ بهبود عملکرد فضاهای مختلف یکی از مهم ترین اقدامات در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای به سبک مدرن است. همچنین تکنولوژی و مینیمالیسم بودن آن نقش اساسی را ایفا می کند. به همین خاطر، در اجرای آن از تکنولوژی‌های جدید استفاده های بسیاری می‌شود و بهره‌مندی از اسکلت فلزی، پنجره های سرتاسری و اسکلت بتنی در فضاهای مدرن بسیار دیده می‌شود.

حال در ادامه چند تا از ملزومات طراحی ویلای مدرن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا با این طرح بیشتر آشنا شوید:

۱. اولین قدم؛ انتخاب رنگ

دکوراسیون مدرن ویلا - اولین قدم؛ انتخاب رنگ

در طراحی‌های به سبک مدرن از رنگ‌های ترکیبی، خنثی و رنگ‌های روشن بسیار استفاده می‌شود که با ایجاد تعادل بصری در انتخاب رنگ‌ها به راحتی می‌توانید فضای کاملا آرام‌بخش و دلنشینی در ویلا ایجاد کرد.

۲. استفاده از پنجره های وسیع و بزرگ

دکوراسیون مدرن ویلا - استفاده از پنجره های وسیع و بزرگ

انتخاب پنجره ها یکی دیگر از الزامات طراحی مدرن است و به بزرگتر نشان دادن فضا بسیار کمک می‌کند. همچنین موجب می‌شود فضای داخلی از نور کافی بهره‌مند شود.

۳. طراحی ساده در پلان های مختلف

در طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن فضاهای مختلف با یکدیگر ارتباط منطقی دارند و پلان‌های آزاد در فضا بسیار دیده می شود. به همین خاطر، چیدمان در این نوع ویلاها بسیار راحت است و افراد علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون خانه‌های مدرن نشان می‌دهند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، رعایت تعادل در فضاست. به طور مثال طراحی فضای حیاط باید به گونه ای باشد که با سبک و سیاق بنا جور در بیاید.

۴.انتخاب نوع کفپوش در ویلاهای مدرن

بیشتر اوقات برای انتخاب نوع کفپوش در ویلاهای مدرن از مصالح طبیعی استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین کفپوش‌ها سبک پارکت از جنس چوب است که فضای ویلا را بسیار طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. از دیگر متریال‌هایی انتخابی برای کفپوش می‌توان به سبک سرامیک اشاره کرد.

اقدامات لازم برای بازسازی ویلا

۱.اولین اقدام، اخذ مجوز

امروزه هر اقدام ساخت و سازی ابتدا نیاز به مجوز ساخت دارد. اما بازسازی ویلا به سبک مدرن با بازسازی خانه‌ها متفاوت است. بنابراین قبل از شروع با مشورت پیمانکار مشخص کنید، طراحی داخلی و بازسازی که قرار است اعمال شود نیاز به پروانه ساخت دارد یا نه.

به طورکلی، تغییراتی نیاز به پروانه ساخت دارد که استانداردهای شهرداری را نقض کند. مانند جابجایی راه‌پله، دیوارهای حامل، جابجایی انبار. اما اقداماتی مانند سفیدکاری، طراحی دکوراسیون، سرامیک، نصب کفپوش، تعمیرات استخر به پروانه ساخت نیاز ندارد.

۲.تعیین اهداف

برای بهبود وضعیت خانه مسکونی چه اهدافی در نظر دارید و چه اقداماتی لازم است برای اصلاحات و بازسازی آن انجام شود؟ به عنوان مثال، اضافه کردن تیغ بندی ها دکوراسیون، جابجایی فضاهای مختلف، کفپوش ها، دیوارپوش ها همه جزء اقدامات تعمیراتی و تاسیساتی می‌باشد.

۳.پیدا کردن دید واقع بینانه

بودجه مالی شما برای بازسازی چقدر است؟ ابتدا خواسته‌ها و نیازهایی که برای نوسازی ویلا در نظر دارید مشخص کنید. سپس بودجه خود را با هزینه های خواسته هایتان مقایسه و با یک دید واقع بینانه بهترین راهکار را انتخاب کنید. سعی کنید اقدامات و خواسته های ضروری برای بازسازی را تعیین کنید و دیگر خواسته‌های خود را برای برنامه‌های بعدی بازسازی در نظر بگیرید.

۴.برداشت دقیق بنا و ثبت نقشه های مورد نیاز

در این مرحله نقشه‌بردار وارد عمل می‌شود و به بررسی بنای ویلا به صورت دقیق و ترسیم نقشه‌های مورد نیاز می‌پردازد و طرح‌هایی که قرار است اعمال شود را مشخص می‌کند. علاوه بر این معماران هم طراحی و نقشه‌های مشخص شده را بررسی کرده و در صورت قابل اجرا بودن تایید نهایی را اعلام می کنند.

۵.انتخاب سبک اجرایی

تغییر سبک اجرایی به طراحی داخلی و محدودیت‌های ساختاری ویلا بستگی دارد. در واقع باید شرایط لازم برای اجرای سبک مورد نظر وجود داشته باشد.

بهترین راهکار این است که برای بازسازی، اقدامات بهینه سازی و افزایش کیفیت المان‌های مختلف مطابق با همان سبک انجام شود و در صورت امکان دیگر رویکردها اضافه شود.

۶.آماده سازی متریال های مناسب و با کیفیت

بهره‌مندی از متریال های با کیفیت موجب صرفه جویی در دراز مدت می‌شود و آسایش بیشتری در فضای ویلا حاکم خواهد بود. علاوه‌بر این، شاهد استحکام ساختاری و عملکردهای حرارتی و عایق بندی در برابر صوت و حریق و محافظت بیشتر در برابر عوامل خارجی خواهید بود.

عناصر مهم در بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان ها شامل قسمت‌های مختلف مانند دکوراسیون داخلی، کمد دیواری، تعویض کابینت، تغییر نوع تیغ‌بندی‌ها، کف‌سازی، کف دوبلکس، سقف کاذب و غیره می‌باشد. همچنین در مورد تاسیسات هم می‌توان به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، لوله‌کشی‌ها، رفع نم، بازسازی سالن و سرویس‌های بهداشتی و … اشاره کرد و دیگر تغییرات جزئی که روی ظاهر و زیبایی خانه تاثیر گذارد، شامل تعویض درب و پنجره، کابینت، نقاشی و کاغذ دیواری و … می باشد. در ادامه به چند مورد از عناصر مهم اشاره می کنیم:

۱.اهمیت انتخاب رنگ

در بازسازی ساختمان انتخاب رنگ بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب رنگ باید توجه داشته باشید کدام طرح و رنگ به سلیقه شما نزدیک تر است. بیشتر اوقات کارفرمایان برای زیبایی و سادگی بیشتر سفید را انتخاب می کنند. اما با این حال رنگ‌های آبی، سبز  هم جزء بیشترین انتخاب ها برای بازسازی داخلی منزل یا ویلا است.

۲.تاثیر نورپردازی در زیبایی بنا

دکوراسیون مدرن ویلا - تاثیر نورپردازی در زیبایی بنا

یکی از عناصر تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون داخلی، نورپردازی است. نورپردازی جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی می‌دهد و همچنین اجرای آن در نمای ساختمان باعث دوچندان شدن زیبایی طراحی می شود. از تاثیرات بسیار خوب نوسازی در طراحی داخلی توهم فضاست. تا به حال دقت کردید اتاق‌های تاریک کوچکتر به نظر می‌رسد. در حالی که اتاق های پرنور از دید ما بزرگترند. پس اگر نور در دسترس‌تان نیست، حتماً از این عنصر برای بازسازی استفاده کنید.

۳. انتخاب نوع پوشش دیوارها

دکوراسیون مدرن ویلا - انتخاب نوع پوشش دیوارها

انتخاب نوع پوشش دیوارهای که یکی از عناصر مهم در بازسازی شده ساختمان است که بیشتر به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی مربوط می‌شود. برای اجرای آن ایده های بسیاری وجود دارد، مانند پنل‌های دکوراتیو سه بعدی، پوسترهای سه بعدی، سنگ دکوراتیو، کاغذ دیواری و … .

بازسازی قلب خانه؛ توجه به ایده خانم ها

آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود و خانم های ایرانی به این قسمت بسیار اهمیت می‌دهد. بنابراین بهتر است به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این تغییر دکوراسیون آشپزخانه در زیبایی ویلا  تاثیر بسیاری می گذارد. امروزه اکثر آشپزخانه ها به صورت اپن طراحی می شود تا دید بیشتری به آشپزخانه داشته باشد.

روش‌های جالب و متفاوتی برای ایجاد تغییر و تحول آشپزخانه وجود دارد که به راحتی می‌توان با تغییرات ساده آشپزخانه قدیمی را به آشپزخانه متفاوت و مدرن تبدیل کرد.

برای تعویض کابینت هم در نظر داشته باشید، اگر به سبک کلاسیک علاقمند هستید کابینت‌های مدل ممبران بهترین انتخاب است. اما کابینت های هایگلاس برای اجرای سبک مدرن گزینه های بهتری هستند.

بازسازی سرویس بهداشتی جزء اولویت های مهم

دکوراسیون مدرن ویلا - بازسازی سرویس بهداشتی جزء اولویت های مهم

یکی دیگر از عناصر مهم در بازسازی ساختمان سرویس بهداشتی و حمام است. اقدامات مهمی که در فرایند بازسازی این قسمت از خانه انجام می‌گیرد، شامل تعمیر لوله‌کشی‌ها، تاسیسات، عایق بندی، رنگ کردن دیوارها، تعویض کاشی، تعویض شیرآلات، تهیه سرویس فرنگی و طراحی قفسه های کابینت‌ها می باشد.

بازسازی اتاق خواب ها با توجه به سلیقه هر فردی

دکوراسیون مدرن ویلا - بازسازی اتاق خواب ها با توجه به سلیقه هر فردی

بازسازی هر کدام از اتاق خواب با توجه به خواسته های هر فرد انجام می شود. معمولا برای طراحی اتاق کودک  و طراحی اتاق خواب از رنگ‌های روشن استفاده می شود و با اجرای کمد دیواری نظم بهتری در فضا حاکم خواهد شد. امروزه از ام دی اف های دارای قطر بسیار کم اما با مقاومت بالا استفاده می‌شود تا در حین اجرای کمد دیواری فضای کمتری از اتاق اشغال شود. اندازه کمد دیواری هم بستگی به فضای اتاق خواب دارد. به عنوان مثال، اگر در فضای اتاق از تخت یکنفره استفاده می‌کنید، می توانید متراژ بیشتری برای کمد دیواری در نظر بگیرید.

جمع بندی

بازسازی ویلا یکی از اقدامات مهم و ضروری برای حفظ زیبایی و جذابیت آن است که برای انجام آن باید از یک شرکت معتبر و با تجربه کمک بگیرید. شرکتی که بتواند تمام المان‌های محیط ویلا را به نحو احسن اجرا کند و از بهترین متریال‌ها استفاده نماید. همچنین نسبت به ارتباط المان‌های مختلف با یکدیگر توجه کافی داشته باشد. در واقع، می‌توان گفت بازسازی زمانی به صورت ایده‌آل انجام می‌شود که نکات مهم قبل از شروع آن در نظر گرفته شود و تمام پلان‌های بازسازی از قبل برنامه‌ریزی شده و توسط صاحب ویلا مورد تایید قرار گرفته باشد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۸ دیدگاه
میرموسوی
آذر ۱۲, ۱۴۰۰ پاسخ

باسلام و وقت بخیر
میخواستم بپرسم شما در طراحی داخلی ویلا به سبک‌های دیگه هم کار می‌کنید (بجز مدرن)؟

    ashineh.admin
    آذر ۱۵, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    بله در استودیو آشینه ابتدا یک مود بورد برای شما طراحی میشه سپس مطابق سلیقه و موارد مورد پسند شما سبک طراحی داخلی ویلا مشخص و بقیه پروسه ها طی می شود .
    با سپاس

هدیه آشتاب
آذر ۱۲, ۱۴۰۰ پاسخ

وقت بخیر
میخواستم بدونم تیم شما صرفا طراحی دکوراسیون انجام میده یا خرید مبلمان و اکسسوری رو هم طبق طرح پیشنهادی انجام میده؟

    ashineh.admin
    آذر ۱۵, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    استودیو آشینه هم طراحی دکوراسیون داخلی و هم کار اجرای آن را انجام میدهد.
    با سپاس

KlKtiv
آذر ۱۳, ۱۴۰۰ پاسخ

Thank you, your site is very useful!

سارا
آذر ۱۳, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام اگه بخوام برای ویلا طراحی دکوراسیون انجام بدم شرایطش به چه صورت است و هزینش چقدره؟

    ashineh.admin
    آذر ۱۵, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    برای دریافت مشاوره از استودیو آشینه جهت طراحی دکوراسیون ویلا ابتدا لطفا از طریق منوی ثبت سفارش سفارشتون رو ثبت کنید و یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل نمایید سپس با برگزاری جلسه و بازدید از پروژه برآورد هزینه ، طراحی دکوراسیون و اجرای طراحی انجام شده صورت میپذیرد .
    با سپاس

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه