طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه

با توجه به اینکه در ایام کرونایی اکثر افراد به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، روزانه نیاز به دفتر کار در منزل بیشتر و بیشتر می‌شود. طراحی داخلی منزل یا در بعضی موارد بازسازی منزل از مواردی است که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، زیرا افراد نیاز به محیطی برای کار دارند که تمرکز کافی در آن مکان داشته باشند. لازم به ذکر است که در تمامی کشورهای دنیا به طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل اهمیت بسیاری داده می‌شود. اگر نیاز به طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه دارید، استودیو معماری آشینه با بهره گیری از تیمی متشکل از تعداد طراح دکوراسیون داخلی با‌تجربه و حرفه‌ای انتخاب مناسبی می‌باشد..با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی موارد مهم طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه بپردازیم. 

شاید از خود بپرسید طراح دکوراسیون داخلی کیست؟ به طور خلاصه طراح داخلی معماری است که وظیفه صدور دستور اجرا و ساخت فضای داخلی محیط‌های بسته یا نیمه بسته مانند آپارتمان، باشگاه ورزشی، دفتر کار، و … را به عهده دارد

مکان‌های مناسب برای ایجاد دفتر کار در منزل کجاست؟

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - مکان‌های مناسب برای ایجاد دفتر کار در منزل کجاست

انتخاب مکان مناسب یکی از مواردی است که هنگام طراحی دفتر کار باید به آن توجه کنید. انتخاب محیطی آرام و ساکت که بتوانید تمرکز کافی برای کار داشته باشید مهم است، بنابراین مکان‌هایی که دور از آشپزخانه و سالن نشیمن باشند بهترین گزینه هستند. توجه به اینکه شما در کدام قسمت از خانه راحت‌تر هستید نیز برای انتخاب مکان مناسب حائز اهمیت است. 

اصول مهم در طراحی دفتر کار در منزل

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - اصول مهم در طراحی دفتر کار در منزل

شرکت دکوراسیون داخلی آشینه با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و تیم طراحی حرفه‌ای می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند و طراحی دلخواه و باب میل شما را انجام دهد. در ادامه این مقاله ۱۱ اصل مهم برای طراحی دفتر کار در منزل را بررسی می‌کنیم: 

۱- طراحی دفتر کار در منزل در مکان مناسب

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - طراحی دفتر کار در منزل در مکان مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام طراحی دفتر کار در منزل انتخاب مناسب‌ترین مکان برای آن است. برای انتخاب مناسب‌ترین مکان ابتدا بررسی کنید در کدام اتاق احساس راحتی دارید. برای مثال اگر فرزند دارید دفتر کارتان باید به گونه‌ای انتخاب شود که به راحتی بتوانید به محیط خانه دسترسی و تسلط داشته باشید.

 

۲- فضای کافی به اتاق کار اختصاص دهید

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - فضای کافی به اتاق کار اختصاص دهید

بسته به نوع شغل و تجهیزاتی که در دفتر کار نیاز دارید باید اتاقی با متراژ مناسب انتخاب نمایید. برای مثال اگر شغلتان به گونه‌ایی است که فقط با کتاب، کامپیوتر و … سر و کار دارید تنها یک میز و صندلی برای شما کافی خواهد بود و به محیط کوچکی در مقایسه با کارهای فنی و هنری نیاز خواهید داشت. توجه فرمایید هنگام طراحی دفتر کار در منزل اولویت تردد راحت و سپس زیبایی فضا می‌باشد. تنها با نگه داشتن وسایل ضروری و کنار گذاشتن وسایل غیر ضروری می‌توان فضای مناسبی برای طراحی دفتر کار در منزل ایجاد کرد. 

 

۳- نقش میز و صندلی را در طراحی دفتر کار در خانه جدی بگیرید

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - نقش میز و صندلی را در طراحی دفتر کار در خانه جدی بگیرید

هنگام طراحی دفتر کار در خانه باید توجه داشت که آسایش و سلامتی به میزان زیبایی محیط دارای اهمیت است و نباید در نقطه مقابل یکدیگر قرار گیرند. بنابراین پس از انتخاب دفتر کار مناسب باید به دنبال خرید میز و صندلی استاندارد و مناسب با حرفه خود انتخاب کنید. سایز پهنای میز باید قابلیت قرار دادن تمامی وسایل شما را داشته باشد. همچنین دارای بلندی و ارتفاع استانداردی باشد تا به گردن و سلامتی آسیبی وارد نشود. در مجموع یک میز استاندارد دارای ۷۰ تا ۷۵ سانتی‌متر ارتفاع است. با این وجود انتخاب میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع گزینه بهتری است.

صندلی نیز باید استاندارد و مناسب با فرم بدن باشد. پیشنهاد می‌کنیم صندلی‌های دارای چرخ و تکیه گاه را انتخاب کنید. زیرا در صورت استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد سلامتی گردن، ستون فقرات، کمر و شانه‌ها به خطر می‌افتد.

 

۴- طراحی اتاق کار منزل با قفسه بندی جذاب

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - طراحی اتاق کار منزل با قفسه بندی جذاب

برای جلوگیری از بی‌نظمی و استفاده حداکثری از فضا بهتر است دفتر کارتان را قفسه بندی و از کمد دیواری استفاده کنید. زیرا با طراحی و نصب شلف و باکس می‌توان بسیاری از وسایل غیر ضروری را در آنها قرار داد و آنها را سازماندهی کرد. سازماندهی وسایل باعث نظم و دسترسی آسان به وسایل و اسناد می‌شود. همچنین توجه داشته باشید انتخاب رنگ به صورت خلاقانه و نحوه چیدمان قفسه‌ها در زیبایی دیزاین دفتر کار در منزل تاثیر چشمگیری دارد.

 

۵- نورپردازی در طراحی دفتر کار در منزل

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - نورپردازی در طراحی دفتر کار در منزل

هنگامی که برای مدت طولانی در دفتر کار خود حضور دارید بدون شک احساس خستگی و بی حالی در شما رخنه می‌کند. یکی از روش‌های ممانعت از ایجاد خستگی و افسردگی افراطی، روشنایی و نورپردازی مناسب است. از این رو اتاقی دارای پنجره را انتخاب نمایید تا بتوانید از نور آفتاب بیشترین بهره را ببرید. در صورت نیاز به روشنایی غیر طبیعی از ترکیبی از لامپ‌های زرد و سفید یا لوسترهای شیک استفاده کنید. در این صورت به چشم‌های شما آسیب نمی‌رسد.

 

۶- فضای ملاقات ایجاد کنید

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - فضای ملاقات ایجاد کنید

اگر شغل شما به گونه‌ایی است که باید با افراد مختلف در تعامل باشید و جلسه برگزار کنید، باید فضایی برای ملاقات‌ها ایجاد نمایید. بنابراین توصیه می‌کنیم قسمتی از دفتر را میز و صندلی اداری بگذارید. برای جلوگیری از شلوغ شدن و بی‌نظمی فضا، مبلمان اداری کوچک را انتخاب نمایید.

 

۷- به رنگ دفتر کار خانگی توجه کنید

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - به رنگ دفتر کار خانگی توجه کنید

بدون شک درباره روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر محیط و روحیه افراد شنیده‌اید. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون دفتر کار بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب رنگ نه تنها به زیبایی بلکه به تاثیر آن در خستگی یا پویایی افراد توجه کنید. بهتر است رنگ‌های گرم و تیره مانند قرمز، مشکی و قهوه‌ای به میزان کمتری استفاده کنید. بسته به طراحی دکوراسیون دفتر کارتان از رنگ‌های ترکیبی استفاده نمایید. بهتر است در محیط‌های نقلی و جمع و جور رنگ‌های روشن و خنثی و استایل مینیمال به کار ببرید. فراموش نکنید همیشه از رنگ‌ها به صورت متعادل و متناسب با سایر وسایل مانند مبلمان و … استفاده نمایید.

۸- استفاده از گل در طراحی اتاق کار در منزل

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - استفاده از گل در طراحی اتاق کار در منزل

وجود گل و گیاه در دفتر کار نه تنها باعث زیبایی می‌شود بلکه تاثیر چشمگیری نیز در افزایش روحیه افراد دارد. قرار دادن چند گلدان زیبا در برخی از نقاط دفتر کار به شدت محیط را زیبا می‌کند. اما این در حالی است که در صورت استفاده بیش از حد از گل و گیاه در دفتر کار باعث کوچک به نظر رسیدن محیط و ایجاد احساس خستگی می‌شود.

۹- اکسسوری‌های جذاب بخرید

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - اکسسوری‌های جذاب بخرید

برای انرژی بخشیدن به محیط و ایجاد احساس طراوت و شادابی دفتر کار تا جای ممکن آن را زیبا و سرگرم کننده نمایید.بسته به علایق و روحیات خود، از اکسسوری‌های مناسب در دفتر کارتان استفاده کنید. اکسسوری‌های اداری بسیار متنوع با سبک‌های فانتزی، کلاسیک و مدرن در دسترس هستند که فضایی زیبا و جذاب را ایجاد می‌کنند. 

۱۰- خلاقیت داشته باشید

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه -خلاقیت داشته باشید

استفاده از ایده‌های خلاقانه در طراحی و انجام هر فعالیتی باعث دستیابی به نتایج بی نظیری می‌شود. با سرچ کردن در سایت‌های متفاوت و ایده گرفتن از آنها می‌توانید دفتر کار خود را به صورت خلاقانه طراحی خلاقانه طراحی کنید. در صورت توجه به جزئیات تصاویر، از قرار گرفتن تابلوها روی دیوار دفتر کار گرفته تا انتخاب رنگ، می‌توانید خلاقانه‌ترین طرح را بیافرینید. توجه داشته باشید محیط را زیاد شلوغ نکنید یا دائم دکوراسیون را تغییر ندهید. زیرا این اقدامات مانع تمرکز روی کار‌تان می‌شود.

مدل اتاق کار در منزل

طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه - مدل اتاق کار در منزل

مدل‌های دفتر کار بسیار متفاوتی را می‌توان بر اساس متراژ محیط، نوع شغل، تجهیزات مورد نیاز و … طراحی کرد. هر فرد با توجه به روحیات خود می‌تواند از بین هزاران مدل موجود مناسب‌ترین را انتخاب نماید.

نتیجه گیری

سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار روی عملکرد، راندمان و افزایش روحیه افراد تاثیر بسیاری دارد. به راحتی و تنها با رعایت چند نکته می‌توانید دفتر کار بسیار شیک و کاربردی را برای خودتان در خانه ایجاد کنید. در این مقاله ما درباره نکات و اصول مهم طراحی دفتر کار، راه‌های کاربردی را معرفی کردیم. برای آشنایی با نمونه‌های انواع طراحی دکوراسیون داخلی و مشاوره با تیمی حرفه‌ایی به سایت ashinehstudio.com مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۷ دیدگاه
مریم واقفی
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ پاسخ

وقت به خیر آیا شما کار خرید وسایل دکوری را هم انجام می دهید؟
آیا میز و صندلی و نیازمندی را هم تهیه می نمایید؟

    ashineh.admin
    آبان ۲۴, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    در صورت طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای شما تیم ما کار اجرای طراحی انجام شده را نیز بر عهده میگیرد .

امیر
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام
کار طراحی میر کار مخصوص الکترونیک انجام می دهید ؟

    ashineh.admin
    آبان ۲۴, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بله طراحی اتاق کار و جزئیات شخصی سازی شده طبق خواسته های موجود به طور کامل طراحی و اجرا میشود .

رعنا منصور
آذر ۳, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام
برای طراحی داخلی اداری چه اقداماتی لازم انجام بدیم
من برای دفتر کارم میخواستم
اگه میشه راهنماییم کنید

    ashineh.admin
    آذر ۸, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    برای دریافت مشاوره جهت طراحی اداری لطفا از طریق منوی ثبت سفارش سفارشتون رو ثبت کنید و یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل نمایید.

رسول شادمان
آذر ۲۲, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام وقتتون بخیر
من برای دفترکارم میخوام یه میز خاص داشته باشم. آیا شما میتونید یه میز متناسب با سلیقه من و دکوراسیون داخلی دفترم طراحی کنید؟

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه