طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

طراحی دکوراسیون منزل به خصوص طراحی دکوراسیون آشپزخانه به دلیل اینکه قلب هر خانه محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به طو بهینه از فضای آن استفاده شود. اولین گام در طراحی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب نوع کابینت‌ها و وسایل مورد نیاز آشپزخانه می‌باشد. در این مقاله قصد داریم یکی از پرمخاطب ترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه را معرفی کنیم؛ بنابراین، در شرح و توصیف سبک مینیمال آشپزخانه با ما همراه باشید که برای طراحی آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک کاربرد دارد.

سبک مینیمال چیست؟

طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه - سبک مینیمال چیست

اگر قصد بازسازی و نوسازی خانه را دارید پیشنهاد می‌کنیم از طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال که بر پایه‌ی سادگی و نوین بودن بنا شده است، بهره ببرید. شاید این تصور در ذهن ایجاد شود که ساده بودن و یکنواختی آشپزخانه چه جذابیتی می‌تواند داشته باشد! باید بگوییم این سبک با تمام سادگی و ظرافتی که دارد هرگز از مد نخواهد افتاد و بهم ریختگی و شلوغی آشپزخانه جای خودش را به سادگی و آشپزخانه‌ای پر آرامش می‌دهد. معمولا در این نوع طراحی از عناصر مکمل استفاده می‌شود که احساس مدرن و امروزی بودن را در مخاطب ایجاد می‌کند. سبک مینیمالیستی از دیدگاه مردم و شرکت معماری یکی از دوست داشتنی ترین سبک‌ها در دکوراسیون آشپزخانه است که علاوه بر ساده گرایی به حداقل گرایی نیز توجه دارد. بدین ترتیب که تمام ابزار و وسایلی که در آشپزخانه به چشم می‌خورند ضروری و لازم هستند و لوازم غیر ضروری در این نوع آشپزخانه جای ندارند که مرتب بودن، نظم و رضایت بیشتر را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

مشخصات آشپزخانه به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه - مشخصات آشپزخانه به سبک مینیمال

همانطور که اشاره کردیم مهمترین مشخصه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سادگی، عدم ازدحام وسایل و مدرنیته بودن در طراحی نما می‌باشد. در طراحی دکوراسیون به این سبک باید برای شیک و زیبایی هر چه بیشتر مستلزم توجه و رعایت کردن نکاتی است. یکی از مهم ترین عوامل رنگ در استفاده از سبک مینیمال به شمار می‌آید؛ رنگ به عنوان اولین اصل بهتر است روشن باشد و از رنگ‌های تیره استفاده نشود. هر چه رنگ به کار رفته روشن تر باشد مدرن بودن و چشم نوازی را به ارمغان می‌آورد(اگر مایل به استفاده از رنگ‌های تیره هستید بهتر است رنگ غالب مورد استفاده روشن باشد). همچنین، پیشنهاد می‌کنیم از کابینت‌های توکار و ساده استفاده شود که محتوای کابینت از بیرون دیده نشود. این کابینت‌ها هر چه بیشتر جا داشته باشند بهتر است چر که با قرار دادن تمام وسایل در این کابینت‌ها نظم بیشتری را شاهد خواهید بود. اگر می‌خواهید چشم نوازی دکوراسیون آشپزخانه زبانزد شود توصیه می‌شود از سنگ‌های ساده مرمر در سبک مینیمال استفاده کنید تا اصالت و جذابیت بیشتری را احساس کنید. به علاوه، چوب نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای این سبک دکوراسیون آشپزخانه به حساب بیاید. چوب‌ها که از دیرباز برای طراحی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، می‌توانند در سبک مینیمال گویای سادگی، اصالت و ارگانیک بودن باشند. مثلا می‌توانید برای میز ناهار خوری بر حسب سلیقه از چوب بهره ببرید یا طرح چوب برای کابینت‌ها هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

اهمیت رنگ در سبک مینیمال به چه صورت است؟

 

طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه -اهمیت رنگ در سبک مینیمال به چه صورت است؟

در ابتدای مقاله به استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه‌های به سبک مینیمال اشاره کردیم، چرا که این رنگ باعث مدرن به نظر رسیدن و زیبایی مضاعف آشپزخانه می‌شود. خانم‌ها به طور معمول دوست دارند در آشپزخانه‌ی خود از ترکیب چند رنگ استفاده کنند و ترجیح می‌دهند از ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی بهره ببرند. اما بهتر است یا کاملا از دکوراسیون به رنگ سفید استفاده کنید یا اگر می‌خواهید از ترکیب رنگ استفاده کنید توصیه می‌کنیم رنگ غالب سفید باشد. علاوه براین، چنانچه سنگ مرمر یا چوب آشپزخانه شما را پوشش می‌دهد بهتر است رنگ آن سفید باشد. اگر علاقه‌ی زیادی به طراحی منزل با رنگ‌های تیره دارید، مشکلی نیست! شما با رعایت کردن اصول ساده گرایی و به کارگیری وسایل ضروری می‌توانید آشپزخانه خود را به سبک مینیمال طراحی کنید. همچنین، لامپ‌های توکار از دیگر روش‌های نورپردازی محسوب می‌شود، این لامپ‌ها می‌توانند در اشکال دایره‌ای، مربعی یا دیگر اشکال هندسی باشد.

تاثیرگذاری نور در این نوع سبک چیست؟

طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه - تاثیرگذاری نور در این نوع سبک چیست؟

امروزه نورپردازی خانه مخصوصا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به دلیل زیبایی چشمگیری که به ارمغان می‌آورد مورد توجه و استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. نور می‌تواند یکی از ویژگی‌های خوشایند مورد استفاده در سبک مینیمالی باشد. در صورتی که نور طبیعی به طور کامل به آشپزخانه می‌رسد از آن حداکثر بهره را ببرید، برای این کار می‌توانید پرده‌های نازک و ساده را نصب کنید و اجازه دهید نور به آشپزخانه بتابد یا پنجره‌های بزرگ را نصب کنید چرا که زیبایی مضاعف و روشنایی خوبی را به ارمغان می‌آورد. اما چنانچه نور طبیعی به داخل آشپزخانه وارد نمی‌شود بهتر است لوستر و لامپ‌هایی که نور سفید از خود ساطع می‌کنند را در آشپزخانه با سبک مینیمالیستی نصب کنید.

برخی از روش‌های اجرای نورپردازی در سبک مینیمال عبارتند از:

  • نورپردازی به روش غیر مستقیم (از طریق نصب نوار‌های ال ای دی و نامرئی)
  • نصب چراغ‌های توکار
  • نصب چراغ‌های فلاش استرینگ و رشته‌ایی (لامپ‌های آویز با سیم‌های بلند)
  • قرار دادن آباژور

 

انواع آشپزخانه‌های مینیمال

آشپزخانه‌های ساده و در عین حال مدرن به سبک مینیمال با قرار دادن تمام وسایل آشپزخانه در درون کابینت‌های توکار و بزرگ خود محیطی کاملا منظم و آرامش بخش را به ارمغان می‌آورند و از این نظر با دیگر سبک‌های طراحی تفاوت دارد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این آشپزخانه‌ها از انواع مختلفی برخوردار است که در ادامه به برخی از شیک ترین مدل‌ها خواهیم پرداخت.

۱- آشپزخانه مینیمالیست با ست غذاخوری مدرن:

کابینت‌های عاری از هرگونه وسیله در روی آن‌ها، صفحات کابینت با جنس مرغوب و رنگ‌های روشن فضایی آرامش بخش و دلنشین را تداعی می‌کنند. بیایید با به کارگیری و گنجاندن ست غذاخوری مدرن در کنار نور و روشنایی مبلمان مطلوب، شکوهی بی نظیر را برای آشپزخانه به ارمغان بیاوریم.

۲- آشپزخانه با دکوراسیون مینیمال با رنگ و بافت‌های طبیعی:

با اینکه در طراحی به سبک مینیمال از وسایل صرفا ضروری برای جلوگیری از ازدحام استفاده می‌شود، همین وسایل می‌توانند با رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی که دارند می‌توانند جذابیت بیشتری را به رخ بکشند. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که آشپزخانه‌ای همواره مرتب و آرامش بخش داشته باشید، این کار با مخفی کردن وسایل آشپزخانه در کابینت‌ها و بهره گیری از رنگ‌های ساده، ملایم و ارگانیک میسر می‌گردد.

۳- آشپزخانه مینیمالیستی بسیار لوکس:

زیبایی در این نوع از آشپزخانه‌ها هرگز از بین نمی‌رود یا تکراری نمی‌شود و از مد نخواهد افتاد. در صورتی که کابینت‌ها بتوانند وسایلی همچون: یخچال، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم را در خود پنهان کنند یکپارچی چشمگیری ظاهر می‌شود. یک آشپزخانه بسیار لوکس دارای نورپردازی بسیار شیک در کنار استفاده از سنگ‌های مرمر روشن است تا چشم‌ها را به خود خیره کند.

۴- آشپزخانه‌های کوچک:

آشپزخانه شما متراژ پایینی دارد؟ بهترین گزینه ممکن طراحی دکوراسیون آن به سبک مینیمالیست! با این کار از فضای کافی برای جایگیری وسایل ضروری استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال می‌توانید از قفسه‌ها کوچک به جای کابینت استفاده کنید تا فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل شما باشد. از این نکته نیز غافل نشوید که از رنگ‌ها ساده استفاده کنید و سعی کنید رنگ غالب روشن یا سفید باشد.

.

استفاده از رنگ مشکی و تیره در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه -صندلی را در طراحی آشپزخانه مینیمال دست کم نگیرید

تصور می‌کنید هر چه در دکوراسیون منزل خود از رنگ‌های تیره استفاده کنید زیباتر به نظر می‌رسد؟ اگر اینطور است برای داشتن یه دکوراسیون به سبک مینیمال نظر خود را عوض کنید. چرا که رنگ‌های روشن و ترجیحا سفید حرف اول را در سادگی و شیک بودن اینگونه آشپزخانه‌ها می‌زند. اما نیاز نیست خود را فقط به یک رنگ محدود کنید چنانه تمایل دارید از رنگ‌های دیگر مثل رنگ مشکی استفاده کنید، می‌توانید استفاده کنید اما این را در نظر داشته باشید که رنگ غالب حتما باید رنگ روشن باشد تا فضایی رویایی و استثنایی آرامش بخش داشته باشید.

 

استفاده از مرمر و سنگ‌های ساده و صیقلی

میزان لوکس بودن آشپزخانه چقدر برای شما اهمیت دارد؟ اگر از اهمیت زیادی برخوردار است پیشنهاد می‌کنیم در طراحی به سبک مینیمال از سنگ‌های مرمر با طرح و رنگ‌های ساده استفاده کنید که ترجیحا بدون هیچگونه برآمدگی باشند، دقت کنید که سنگ‌ها کاملا صیقلی باشند. سنگ‌های مرمر همواره نمایانگر اصالت و شکوه هستند و از گذشته تا کنون مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند. این سنگ‌ها نمای متفاوتی را به آشپزخانه شما خواهند داد و مدرن بودن را با تمام وجود احساس خواهید کرد. در صورتی که از نورپردازی‌های توکار استفاده کرده‌اید، تابش این لامپ‌های موچک به سنگ‌های مرمر درخشش و زیبایی را میسر می‌سازند.

 

استفاده از چوب در آشپزخانه مینیمال

چوب، این شی اصیل و طبیعی می‌تواند زیبایی بخش آشپزخانه مینیمال شما باشد. چوب با ساختار با اصالت و دیرینه‌ای که دارد هیچوقت احساس معمولی و عادی بودن را ایجاد نمی‌کند. در صورتی که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه از چوب استفاده می‌کنید باید بگوییم انتخاب هوشمندانه‌ای داشته‌اید، چرا که خیلی راحت می‌توانید آن را با وسایل و کابینت‌های آشپزخانه ست کنید اما از این نکته غافل نشوید که لزوما رنگ غالب آشپزخانه باید روشن باشد. بنابراین، بهتر است از چوب‌های روشن استفاده کنید یا اگر مایل به استفاده از رنگ‌های تیره هستید از آن‌ها به صورت حداقلی به کار ببرید تا احساس آرامش بخشی خدشه دار نشود.

 

به نقش کابینت در طراحی آشپزخانه مینیمال نیز توجه کنید

یکی از نکات حائز اهمیت در شکوه هر چه بیشتر طراحی دکوراسیون به سبک مینیمالی توجه به نقش‌ کابینت در آشپزخانه می‌باشد. همانطور که پیشتر ذکر کردیم سادگی و عدم شلوغی در این مدل از آشپزخانه‌ها مهم ترین اصل به حساب می‌آید. این نکته در مورد کابینت نیز صادق است و باید در نظر گرفته شود. بهتر است از کابینت‌های بزرگ توکار که دارای کمترین طراحی یا برآمدگی هستند استفاده کنید تا بی آلایشی آشپزخانه حفظ شود. اگر علاقه‌ی زیادی به کابینت‌های طرح دار دارید، از کابینت‌هایی استفاده کنید طرح‌های برجسته‌ای ندارند تا باعث ذوق زدگی نشوند. همچنین، رنگ طرح‌ها نیز مهم است باید رنگ‌های آن‌ها روشن و ترجیحا مشابه کابینت‌ها باشد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۱دیدگاه
سینا
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ پاسخ

سلام
ببخشید قیمت بازسازی ۶۰ متر آشپزخانه حدودا چقدر میشود؟

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه