مزایای خرید ویلا چیست؟

برای دور شدن از فضا و دغدغه‌های زندگی‌های مدرن، گذراندن اوقات فراغت در ویلا بهترین راه است که این امر نشان دهنده مزایای خرید ویلا می باشد. ویلا محیطی سراسر از آرامش است که این امر به‌واسطه قرارگرفتن در فضایی دور از شلوغی‌ها و هیاهوی شهر است. البته طراحی ویلا باید کاملاً مطابق با اصول مهندسی و سازه‌های معماری باشد.

طراحی ویلا باید توسط یک شرکت معتبر انجام بگیرد تا خواسته مشتری برآورده شود. اگر به دنبال طراحی نمای خارجی یا داخلی ویلا هستید، این مطلب را تا پایان همراهی کنید زیرا مطالب کاملی را دراین‌خصوص در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

تعریف ویلا

تعریف ویلا تقریباً همان چیزی است که ما در ذهن داریم و این تعریف با معماری و طراحی ساختمان‌های ویلایی کاملاً همخوانی دارد. به‌طورکلی ویلا ساختمانی است که از تمام جهات (چهار جهت) دارای نما است و این ساختمان در میان طبیعتی بکر ساخته شده است که نمای چهار طرفه آن سبب مشرف بودن به طبیعت اطراف ساختمان می‌شود.

ویلا را در مناطق خوش‌آب‌وهوا و به‌دور از شلوغی‌های شهر می‌سازند که در ایران ویلاهای ساخته شده در مناطق ییلاقی بسیار پرطرف‌دارتر هستند. متراژ بالای ویلا و داشتن یک طراحی منحصربه‌فرد که با حیاطی سرسبز همراه است، زیبایی و آرامشی دارد که در هیچ‌کدام از خانه‌های ساخته شده در آپارتمان‌ها وجود ندارد.

البته امروزه خانه‌های ویلایی در شهر نیز ساخته می‌شود که تعداد آن ها اندک‌شمار است. یکی از ویژگی اصلی ویلا داشتن آب‌وهوای پاک و سالم است پس تنها با طراحی یک سازه بزرگ نمی‌توان به تمام ویژگی‌های ویلا دست پیدا کرد.

آشنایی با انواع ویلا و تعریف آن ها

مزایای خرید ویلا - آشنایی با انواع ویلا و تعریف آن ها

آرامش ویلا و زیبایی آن بر هیچ کسی پوشیده نیست و همین سبب شده تا معماری‌های متنوعی را برای آن در نظر بگیرند. ویلاها در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند که آن ها را بر اساس ظاهر، مصالح، سبک ساخت‌وساز و … به‌صورت جداگانه دسته‌بندی می‌کنند که در ادامه شما را با دو نوع از تقسیم‌بندی ویلا آشنا خواهیم کرد:

  •       تقسیم‌بندی بر اساس ساختار ویلا

  1. ویلای هم کف
  2. ویلای تریبلکس
  3. ویلای دوبلکس
  4. ویلای نیم پیلوت
  •       تقسیم‌بندی بر اساس سبک معماری

  1. ویلای مدرن
  2. ویلای سنتی
  3. ویلای شهرکی
  4. ویلای ترکیه‌ای
  5. ویلای ییلاقی
  6. ویلای معاصر
  7. دریای مدیترانه‌ای

در ادامه شما را به طور کامل با تعریف هرکدام آشنا خواهیم ساخت.

تعریف انواع ویلا بر اساس ساختار آن ها

هرکدام از سبک‌های فوق زیبایی‌های خاص خود را دارند که اگر طراحی دکوراسیون داخلی آن نیز به‌خوبی انجام شود، فضایی بکر و خارق‌العاده ایجاد می‌شود. آشینه استودیو تیمی متشکل از حرفه‌ای‌ها را داراست که طراحی و ساخت ویلا را به بهترین شکل برای مشتریان خود انجام می‌دهد پس اگر قصد طراحی ساختمان‌های ویلایی را دارید، به سایت این شرکت سر بزنید.

  •       تعریف ویلای هم کف

همکف برای همه واژه نام آشنایی است و به ویلایی گفته می‌شود که به طور کامل بر روی زمین قرار دارد و دارای طبقه‌های دیگری نمی‌باشد. البته ویلاهایی که بر روی بستر بتنی ساخته می‌شوند، نیز همین نوع از ویلا هستند.

 

  •      تعریف ویلا دوبلکس

ویلای دوبلکس یکی از طراحی‌های محبوب در بین همه مردم است. در این سبک از معماری، ویلا دوطبقه است و ارتباط آن ها از طریق راه‌پله با سبک‌های خاص است. معمولاً یکی از طبقه‌ها به پذیرایی و آشپزخانه اختصاص داده می‌شود و طبقه دیگر مربوط به سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب است. البته سلیقه طراح و صاحب ملک در طراحی ویلا دوبلکس بسیار اهمیت دارد.

  •     تعریف ویلای تریبلکس

نام این ویلا خود مشخص‌کننده تعداد طبقات آن می‌باشد. ویلای تریبلکس دارای سه طبقه است که این طبقات به یکدیگر متصل هستند و هر طبقه به بخش خاصی اختصاص دارد. معمولاً ویلای تریبلکس برای ویلاهای با مساحت کم، بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

  •      تعریف ویلای نیم پیلوت

ویلای نیم پیلوت فضای بیشتری را در اختیار صاحب ملک قرار می‌دهد و این فضا به دلیل استفاده از اختلاف نیم‌طبقه‌ای می‌باشد. این اختلاف ارتفاع برای استفاده از فضای پشت‌بام‌ها بسیار کاربردی می‌باشد.

تعریف انواع ویلاها بر اساس سبک معماری

مزایای خرید ویلا - تعریف انواع ویلا بر اساس سبک معماری

  1. ویلا مدرن

ویلا مدرن بیشتر باسلیقه افراد امروزی همخوانی دارد و تداعی زندگی‌های امروزی است. در این نوع طراحی تکنولوژی در کنار معماری و طرح‌هایی خاص سبب ساخت ویلایی بی‌نظیر می‌شود. در ساخت این نوع ویلا تمام تلاش این است که با کاهش هزینه‌ها، بهترین فضا و محیط را متناسب با نیاز شخص ایجاد کرد.

معمولاً در ویلای مدرن قسمت‌های داخلی توسط شیشه از یکدیگر جدا می‌شوند و به‌جای دیوار بیشتر از شیشه استفاده می‌کنند. ویلای مدرن به فرهنگ یا دیدگاه خاصی اشاره ندارد، اما در مقابل کنار هم قرارگرفتن رنگ‌ها به بهترین شکل، توازن، زیبایی و … به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

پس شما با دیدن ویلا مدرن گیج نخواهید شد زیرا سادگی و استفاده کامل از فضاها بیشتر از هر چیزی به چشم می‌خورد. استفاده از شکل‌های هندسی مکعبی، داشتن نور مناسب و طبیعی، به‌کارگیری مصالح چوب، سنگ و شیشه، سازگاری مصالح استفاده شده در آن با محیط‌زیست تغییر راحت و کم‌هزینه در دکوراسیون داخلی و … تنها بخشی از ویژگی‌های این ویلا به‌حساب می‌آید.

  1. ویلا سنتی

ویلاهای سنتی یا کلاسیک به‌خوبی فرهنگ ما را در خود جای داده‌اند و بیشتر از ویلاهای دیگر موردتوجه ایرانی‌ها قرار می‌گیرد. نمای ویلا سنتی با گچ‌بری‌هایی خاص بیان‌کننده سنت‌های ایرانی است. البته ویلای سنتی به سبک رومی نیز به چشم می‌خورند که وجود فضای سبز در هر دو نوع ویلا بسیار آرامش‌بخش است.

در این معماری از مصالحی چون سنگ‌های مرمر، گرانیت، سفال و آجر استفاده می‌شود که وجود شومینه در این ویلا یکی از مشخصه‌های بارز آن است.

  1. ویلا مینیمال

یکی از طراحی‌های جدید در ویلاها که کمتر در کشور ما دیده می‌شود، ویلا به سبک مینیمال است. سادگی ویژگی بارز این سبک است که معمولاً ساخت ویلا تنها با یک متریال صورت می‌گیرد. در این نوع از ویلا تنوع رنگی وجود ندارد و تنها از یک یا دورنگ بیشتر استفاده نمی‌شود.

سادگی در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی آن، نورگیری مناسب، عدم پیچیدگی در طرح، کاربردی بودن تمام فضاها، متناسب بودن باسلیقه افراد و … از ویژگی‌های ویلا مینیمال می‌باشد. اگر طرح مینیمال را برای ویلای خود می‌پسندید، با مراجعه به سایت آشینه استودیو مشاوران این تیم شما را به بهترین شکل راهنمایی خواهند کرد.

  1. ویلا معاصر

تقریباً می‌توان گفت که ویلا معاصر و ویلا مدرن شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. استفاده از مصالحی چون چوب و سنگ در ویلا معاصر رایج است و طراحی آن به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که نور مناسبی داشته باشد. وجود پنجره‌های بزرگ در سبک ویلا معاصر باهدف استفاده از نور طبیعی زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند و این پنجره‌ها در کنار عدم تقارن در طراحی، سبکی چشم‌نواز را به همراه دارد.

  1. ویلا مدیترانه‌ای

ویلا مدیترانه‌ای یکی از ویلاهای سبک کلاسیک است که به دلیل وجود دریا در کنار آن، آرامش بی‌نظیری دارد. این ویلا نمایی رو به دریا دارد و استفاده از گل‌وگیاه‌های طبیعی در طراحی آن در اولویت است. البته وجود استخر در حیاط و رنگ سفید این ویلا یکی دیگر از مشخصه‌های آن به‌حساب می‌آید.

شرکت آشینه استودیو در طراحی نما در هرکدام از سبک‌های مختلف فعالیت دارد که با هزینه‌ای مناسب این کار را انجام می‌دهد.

  1. ویلا ییلاقی

ویلا ییلاقی بدون پله است و اگر علاقه به بالارفتن از پله ندارید، ویلای ییلاقی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. سقف ویلاها از شیب کمی برخوردار است که رفتن به قسمت‌های بالایی را راحت‌تر می‌کند.

در آشینه استودیو با ترکیب ویلا سنتی و مدیترانه‌ای سبکی خاص از ویلا ییلاقی طراحی می‌شود که با قیمتی مناسب این طراحی انجام می‌گیرد.

  1. ویلا ترکیه‌ای

وجود فضای سبز در کنار خانه‌ها آرامشی بی‌نظیر را ایجاد می‌کند که هرکسی مشتاق زندگی‌کردن در این‌چنین فضایی است. ویلا ترکیه‌ای با سقف قرمزرنگ شناخته شده است که وجود استخر در فضای بیرونی این ویلا یکی از مشخصه‌های آن است.

  1. ویلا شهرکی

اگر ویلاها در فضایی ساخته شوند که تعداد خانه‌های ویلایی در آن منطقه زیاد باشد و حیاط ویلاها به یکدیگر متصل شوند، ویلاها را ویلاهای شهرکی می‌گویند. این ویلاها دارای قیمتی مناسب هستند که در کنار قیمت مناسب، زیبایی چشم نوازی نیز دارند.

هرکدام از طراحی‌های گفته شده دارای زیبایی خاص خود هستند و این سلیقه صاحب ملک است که کدام را انتخاب می‌کند. در آشینه استودیو علاوه بر طراحی ویلا، به بازسازی ویلاهای قدیمی نیز پرداخته می‌شود که در کمترین زمان ویلا به صاحب آن تحویل داده می‌شود.

مزایای خرید ویلا چیست؟

خرید ملک یک روش سرمایه‌گذاری بدون ریسک و مطمئن است که در ایران به‌خوبی جواب می‌دهد. داشتن یک محیط و فضای مناسب برای روزهای تعطیل که شما را از دغدغه زندگی‌های روزمره دورتر کند، مزیت‌های بسیار را به همراه دارد. در ادامه به برخی از مزیت‌های خرید ویلا اشاره کرده‌ایم:

  •       خرید ویلا یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری است زیرا ارزش ملک روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.
  •       یکی از راه‌های کسب درآمد نیز به‌حساب می‌آید زیرا می‌توانید آن را اجاره دهید. برای خود شما نیز بارها پیش‌آمده است که در مسافرت‌های طولانی به دنبال اجاره ویلا هستید پس با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید در کنار داشتن یک ملک شخصی، به درآمدهای خوبی برسید.
  •       ویلاها با متراژهای کم نیز تولید می‌شوند، اما وجود فضای سبز و هوای پاک بر ارزش سرمایه‌گذاری می‌افزاید. پس می‌توانید ویلا را به‌عنوان اولین ملک خریداری کنید زیرا دارای قیمتی پایین‌تر از واحدهای آپارتمانی است.

مزیت‌های در اختیار داشتن یک ویلای شخصی چیست؟

علاوه بر مزیت‌های کلی چون سرمایه‌گذاری، کسب درآمد و … با خرید ویلا، داشتن یک ویلای شخصی مزیت‌های دیگر را نیز برای صاحب ملک به همراه دارد که برخی از آن ها عبارت‌اند از:

  •       برای روزهایی که قصد مسافرت به منطقه خوش‌آب‌وهوا دارید، داشتن یک ویلای شخصی شما را از رفتن به ویلاهای دیگر که چندان بهداشتی نیستند، بی‌نیاز می‌کند. اگر ویلای شخصی داشته باشید، در هر لحظه از زمان می‌توانید بار سفر را ببندید و تعطیلات خود را در یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوا و بکر کشور بگذرانید.
  •       آرامش و فضایی به‌دوراز هرگونه آلودگی را فراهم می‌کند که صاحب ویلا در هر لحظه از زمان می‌تواند به آن جا برود.
  •       حیاط ویلا برای شما مکانی خصوصی برای تفریح، ورزش و … می‌باشد زیرا بدون حضور دیگران از لحظات خود نهایت استفاده را خواهید کرد.
  •       شما را از زندگی‌های آپارتمانی دور می‌کند و فضایی بیشتر از محیط‌های آپارتمان را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  •       با خرید ویلا برای دوران بازنشستگی خود محیطی به‌دوراز استرس و سروصدا را خواهید داشت. در ایران به دلیل متمرکز بودن امکانات در شهرهای بزرگ، مهاجرت به این شهرها زیاد شده است که دوران بازنشستگی فرصتی مناسب برای استراحت و لذت بردن از زندگی است که با داشتن ویلای شخصی این امر محقق می‌شود.
  •       داشتن پارکینگ، استخر و دیگر امکانات اختصاصی

آیا بازسازی خانه روستایی بهتر است یا خرید ویلا؟

مزایای خرید ویلا - آیا بازسازی خانه روستایی بهتر است یا خرید ویلا

طراحی ویلا برای ویلاهای جدید و ویلاهای بازسازی شده قابل انجام است که آشینه استودیو سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. مشتریان همیشه بر سر دوراهی خرید ویلا یا بازسازی خانه‌های روستایی در مناطقی چون شمال هستند که بهترین تصمیم برای هر فرد، باتوجه‌به هزینه و سلیقه خود او اتخاذ می‌شود.

بازسازی خانه روستایی نیاز به هزینه و مبلغ کمتری دارد و برای افرادی که به‌دنبال‌داشتن یک ویلا با قیمتی اقتصادی هستند، خرید خانه روستایی و بازسازی آن بهترین گزینه است. البته در این روش گزینه‌های کمتری برای خریدار وجود دارد و همچنین سرعت رشد سرمایه‌گذاری و افزایش قیمت آن کمتر است.

 در مقابل خرید ویلا نیاز به هزینه بیشتری دارد که البته این امکان را به فرد می‌دهد، در هر مرحله و منطقه‌ای که دوست دارد، ویلای خود را خریداری نماید و از امکانات رفاهی بیشتری نیز برخوردار خواهند شد. خرید ویلا متقاضیان بیشتری دارد و همین سرعت رشد سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. همچنین امنیت ویلاهای نوساز نسبت به برخی از خانه‌های روستایی بیشتر است.

با تمام این ویژگی‌ها انتخاب به عهده شماست و شما تعیین‌کننده تصمیم نهایی هستید که خرید ویلا یا بازسازی یک‌خانه روستایی را انجام دهید، اما هرکدام را که انتخاب کنید ما در آشینه استودیو در کنار شما خواهیم بود.

نکاتی که باید در خرید ویلا به آن توجه کنیم؟

  •  خوش‌آب‌وهوا بودن منطقه‌ای که ویلا در آن قرار دارد.
  •    توجه به مراحل ثبت سند به‌صورت دقیق
  •   قانونی‌بودن مراحل ساخت ویلا
  •   رعایت اصول مهندسی چون ضد زلزله بودن، استفاده از مصالح درجه یک و … در ویلا
  •   قیمت ویلا مهم است و گول قیمت‌های پایین را نخورید.
  •   انتخاب نوع ویلا متناسب با نیاز و سلیقه خود
  •   امنیت ویلا

کلام پایانی

ویلا با محیطی باز و فضایی سرسبز لحظاتی پر از آرامش را برای افراد فراهم می‌کند و آن ها را از دغدغه‌های زندگی‌های امروزی دور می‌کند. طراحی ویلا در سبک‌های مختلفی انجام می‌گیرد که هرکدام از آن ها دارای ویژگی‌هایی خاص هستند، اگر به دنبال طراحی ویلا منحصربه‌فرد هستید، حتماً به سایت ما در آشینه استودیو مراجعه کنید. در این مقاله به طور کامل به انواع ویلا و نکاتی دراین‌خصوص پرداختیم که امیدواریم موردتوجه شما قرار گرفته باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۸ دیدگاه
محسن رزمجویی
آبان ۲۰, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام
آیا استودیو آشینه خدمات طراحی ویلا انجام میدهد؟
من یک زمین در منطقه کردان دارم و نیاز به براورد هزینه ساخت ویلا و همچنین طراحی ویلا دارم
ممنون میشم راهنمایی نمایید.

    ashineh.admin
    آبان ۲۰, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    بله استودیو آشینه تمامی خدمات مورد نظر شما در خصوص طراحی و ساخت ویلا رو انجام میدهد و طی بازدید از محل مورد نطر و جلسات با شما جهت برداشت از نیاز و سلایق شما ؛ طراحی ویلا ی شما را انجام داده و در مرحله بعد برآورد هزینه رو تقدیم شما و در نهایت تمامی مراحل ساخت ویلا رو طی خواهد کرد .

بیتا
آبان ۲۴, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام
برای طراحی و ساخت ویلا نیاز به راهنمایی و مشاوره دارم.
هزینه طراحی ویلا چقدر هست؟
هزینه ساخت متری چند؟

    ashineh.admin
    آبان ۲۴, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    هزینه طراحی ویلا و هزینه ساخت ویلا با توجه به سبک ، متراژ و خواسته های شما متغیر هست به همین علت جهت مشاوره یا با شماره تماس های موجود تماس گرفته و یا در بخش ثبت سفارش با نیاز خود را با ما در میان گذاشته که در اولین فرصت از استودیو معماری آشینه با شما تماس حاصل گردد.

امیر
آذر ۲, ۱۴۰۰ پاسخ

وقت بخیر
طراحی ویلا ی مدرن و مینیمال هم انجام میدید ؟

    ashineh.admin
    آذر ۶, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بله تمامی طراحی ویلا ها و دیگر طراحی های ما مطابق درخواست و سلیقه کارفرمای محترم در سبک مورد نظر کارفرما انجام میگردد.

علی رشیدی
آذر ۳, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام آیا بعد از خرید ویلا هم کار طراحی نما رو میشه روش انجام داد؟
برای دکوراسیون داخلی ویلا باید از چه متریال هایی استفاده کنیم؟

    ashineh.admin
    آذر ۸, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    بله در صورت نیاز امکان باز سازی و نوسازی نما وجود دارید
    متریال مورد استفاده با توجه به سبک ، سلیقه و شرایط جوی مکان ویلا باید تایین شود ولی در دکوراسیون داخلی با توجه به سبک قالب طراحی دکوراسیون متریال متغیر هست.

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه