هرآنچه درباره نورپردازی خانه باید بدانید!

استفاده کردن از روش‌های نورپردازی نمای ساختمان و نورپردازی مناسب در خانه ها، یکی از روش هایی است که‌ می‌توان از آن برای ایجاد تغییر و زیباتر کردن در خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده کرد. استفاده از نورپردازی‌های مناسب در خانه به معنای روشن کردن تمام قسمت‌های یک خانه نیست بلکه استفاده از نورپردازی مناسب و با قاعده موجب‌ می‌شود تا فضای جذابی در خانه ایجاد شده و همه چیز به طور واضح در خانه دیده شود. شرکت‌های دکوراسیون داخلی و استودیو‌ معماری با طراحان داخلی حرفه‌ای در زمینه‌ی بازسازی منزل،طراحی داخلی منزل و نورپردازی خانه درست و اصولی ، بهترین خدمات را به شما ارائه‌ می‌دهند. در ادامه با نورپردازی و تاثیر ان در خانه بیشتر آشنا شوید.

اگر شما هم قصد بازسازی منزل خود را دارید و یا‌ می‌خواهید طراحی آن را جذاب‌تر و مدرن‌تر کنید، بهتر است این کار را به یک طراح داخلی خوب بسپارید.

سوالی که ممکن است در اینجا برای شما ایجاد شود این است که طراح داخلی کیست؟ و چه کاری انجام‌ می‌دهد؟

طراح داخلی کسی است که با طراحی بر ایجاد سادگی، عملکرد و سهولت در پروژه‌ی  شما تمرکز دارد و با طراحی مدرن متعادل، تمیز و چشم نواز و استفاده از روش‌های نورپردازی پیشرفته و روندهای جدید، طرحی جدید و‌جذاب از خانه را برای ما به ارمغان‌ می‌آورد.

 

قواعد نورپردازی سقف خانه

نورپردازی خانه - قواعد نورپردازی سقف خانه

بازسازی خانه نیاز به زمان و هزینه دارد و طراحی نهایی آن باید ارزش هزینه‌ای مه برای آن‌ می‌پردازید را داشته باشد، بنابراین اگر‌ می‌خواهید مطمئن شوید که آن را به‌درستی انجام‌ می‌دهید ، بهتر است این کار را به یک طراح داخلی حرفه‌ای بسپارید تا با نورپردازی زیبا و طراحی مناسب این کار را برای شما انجام دهد.

برای نورپردازی سقف خانه ،‌ می‌توان از یک سیستم نور قابل تنظیم برای چرخاندن لامپ‌ها در هرکجا و هر زمان که نیاز دارید استفاده کرد. در این مورد بهتر است که از لامپ‌های LED را استفاده کنید زیرا قبض برق شما را کنترل‌ می‌کنند.

همچنین هنگام نورپردازی سقف خانه، بهتر است به  سه عامل مهم توجه کنید؛

۱. محلی که لامپ را نصب میکنید

۲.انتخاب کردن وسیله‌ی روشنایی

۳.چگونگی استفاده از لامپ ها در نورپردازی سقف خانه

برای ایجاد یک نورپردازی مدرن و مینیمال ، بهتر است چراغ‌های نورافکن را در اطراف سقف انتخاب کنید و آنها را با چراغ‌های دیواری و لامپ ها تکمیل کنید تا فضای خانه را بزرگتر کنید.

بهره‌گیری از تکنیک‌های نورپردازی ، جذابیت خاصی را به خانه‌ می‌دهد و حس آرامش را به شما القا‌ می‌کند. در این میان نورپردازی سقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر آن، لوستری که انتخاب‌ می‌کنید هم باید متناسب با اندازه‌ی خانه باشد.

 

نورپردازی اتاق خواب در خانه

نورپردازی خانه - نورپردازی اتاق خواب

یکی از عناصر کلیدی دکوراسیون هر خانه‌ای مخصوصا، طراحی دکوراسیون اتاق خواب نورپردازی است.

استفاده کردن از نور مناسب در اتاق خواب نیز تاثیر زیادی در دکوراسیون دارد. استفاده از نورپردازی در دیوارها و سقف اتاق خواب باعث می‌شود که اتاق خواب شما به فضایی زیبا و آرامبخش تبدیل شود.

همچنین استفاده از لوسترها نیز به افزایش زیبایی اتاق خواب کمک می‌کند و فضای نورپردازی را بهتر و زیباتر نشان می‌دهد.

 نورپردازی اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون است که باعث افزایش زیبایی طراحی اتاق خواب می‌شود. اگر شما هم به دنبال این هستید که محیطی آرام و زیبا برای استراحت خود داشته باشید، از نورپردازی‌های مناسب و اکسسوری‌های زیبا برای مدرن تر و زیباتر کردن اتاق خواب خود استفاده کنید.

استفاده کردن از از لامپ‌های مخفی بهترین ایده برای طراحی جذاب اتاق خواب شماست و‌ می‌توانید به کمک این لامپ‌ها، دیوارهای ساده و سرد اتاق خواب را به یک دیوارزیبا تبدیل کنید.

علاوه بر نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب نیز نقش مهمی در زیبا جلوه دادن آن دارد . یک خط پیوسته از چراغ‌ها ، باعث روشنایی سقف می‌شود .  رنگ سفید دیوار کاملاً با نور زرد هماهنگ شده و به کل اتاق حالت آرامش بخشی‌ می‌دهد.

هنگامی که از نورپردازی برای ایجاد یک طرح استفاده‌ می‌کنید، به خودی خود به یک اثر هنری تبدیل‌ می‌شود و به کل اتاق احساس آرامش‌ می‌دهد.

نورپردازی سالن پذیرایی

نورپردازی خانه - نورپردازی اتاق پذیرایی

اگر‌ می‌خواهید سالن پذیرایی جذاب تر و زیبا تری داشته باشید بهتر است به نورپردازی آن توجه کنید.

 استفاده از منابع نورهای بیشتر در سطوح مختلف باعث‌ می‌شود تا نورپردازی زیباتر و سالن شیک تری داشته باشید .

اغلب افراد تصور‌ می‌کنند که سالن پذیرایی باید روشن و پر نور  باشد در صورتی که  نادرست است و استفاده از نور زیاد باعث‌ می‌شود تا شما احساس راحتی و آرامش نداشته باشید و علاوه بر آن ممکن است چشم شما را اذیت کند.

با استفاده از نور پردازی سقف و دیوار‌های سالن پذیرایی‌ می‌توانید دکوراسیون خانه‌ی خود را به سطح کاملاً جدیدی  ببرید. همچنین استفاده از یک الگوی هندسی خیره کننده بر روی سقف با نورپردازی در اطراف آن ، به کل فضا ظاهری سلطنتی و مجلل‌ می‌بخشد و کل سالن پذیرایی را به زیباترین شکل ممکن روشن‌ می‌کند.

استفاده از نور پردازی در سقف همیشه به معنای LED در سقف نیست، شما همچنین‌ می‌توانید با نصب چند لامپ منحصر به فرد در نورپردازی خانه ‌ی خود مسیری غیرعادی را طراحی کنید.

اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید،  مهم است که نورهایی را انتخاب کنید که کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. به همین دلیل است که باید به دنبال چراغ هایی باشید که روشن هستند اما هنوز آنقدرها برای اتاق بزرگ نیستند.همچنین استفاده از آینه  روی یکی از دیوارها باعث‌‌ می‌شود  تا نور در سراسر فضا پخش شود .

می توانید از لامپ ها و چراغ‌های دیوارکوب که قابلیت جا به جایی دارند استفاده کنید کا در این صورت‌ می‌توانید با کمک این لامپ ها نور را در هر مکانی که تمایل دارید متمرکز کنید . این مدل نورپردازی منحصر به فرد و خاص است و برای سالن‌های پذیرایی با دکوراسیون مدرن‌ می‌تواند ایده آل و مناسب باشد.

لامپ هایی که در نورپردازی سقف خانه استفاده‌ می‌شوند، با رنگ بندی خانه ترکیب شده  و زیبایی شناسی فضا را بسیار بیشتر‌ می‌کنند.

انواع چراغ‌های مورد استفاده در نور پردازی خانه

نورپردازی خانه - انواع چراغ‌های مورد استفاده در نور پردازی خانه

استفاده از چراغ‌های ال ای دی در نورپردازی خانه ها  یک راه حل روشنایی محبوب هستند که  علاوه بر ارائه ی طیف گسترده ای از رنگ ها، قابلیت اطمینان عالی و حالت‌های روشنایی ، همچنین راه حلی بسیار کارآمد در مصرف انرژی هستند.

همچنین ال ای دی‌های هوشمند را‌ می‌توان با یک تلفن هوشمند و یا  کنترل از راه دور ،  کنترل کرد.

 از انواع چراغ‌های نورپردازی داخلی که در خانه ها استفاده‌ می‌شود‌ می‌توان به لامپ هالوژن، لامپ فلورسنت، فیبرهای نوری، لامپ‌های سیمابی ،نیز  اشاره کرد.

انواع دیگر چراغ‌های مورد استفاده در نور پردازی‌های خانه به صورت زیر است:

  • چراغ‌های متحرک

چراغ‌های متحرک چراغ هایی هستند که حرکت میکنند  و این حرکت‌ می‌تواند به صورت چرخش در یک صفحه باشد و  یا در جهت‌های مختلف فضای سه بعدی باشد و شامل دو‌ چراغ دیگر است :چراغ جستجوگر و چراغ چرخان.

  • چراغ‌های تاکیدی که اغلب در دکوراتیوها و دیوارها نصب می‌شوند.

نورپردازی خانه - نورپردازی

این چراغ ها نزدیک طراحی‌های دکوراتیو نصب‌ می‌شوند تا به طور خاصی آنها را درخشان تر نشان دهد و شامل موارد زیر هستند :

– چراغ‌های ریلی

-چراغ‌های  بالا تاب و چراغ‌های  پایین تاب

  • چراغ‌های دیواری

چراغ‌‌های دیواری این امکان را به شما‌ می‌دهند  تا بتوانید نور پردازی خانه ی خود را به شکلی کاملا متفاوت و زیبا طراحی کنید.

بسیاری از طراحان داخلی اعتقاد دارند که کیفیت نوری که  توسط یک منبع نور ارائه‌ می‌شود به تنهایی کافی نیست و نتیجه‌ ی خوبی را ارائه نمی‌ دهد، بنابراین استفاده کردن  از نورهای کمکی در قالب چراغ‌‌های دیواری ، آباژور ها ، لوستر ها یا سایر موارد مشابه، نتیجه خوبی را به دنبال خواهد داشت.

تاثیر استفاده از کناف در نورپردازی ساختمان

نورپردازی خانه -تاثیر استفاده از کناف در نورپردازی ساختمان

یکی دیگر از مواردی که در نورپردازی ساختمان ها و خانه ها از آن استفاده ی زیادی‌ می‌شود ، کناف‌های کاذب هستند که به دلیل ویژگی‌های خوب فراوان ، استقبال زیادی از ان ها در زمینه‌های طراحی داخلی و ساختمان ها ،‌ می‌شود .

استفاده کردن از پنل‌های کناف در سقف ها و  دیوارهای خارجی ساختمان و همچنین  طراحی نمای ساختمان، یکی از موارد تاثیر گذار در زیبا سازی و نور پردازی خانه ها است.

طراحی و نورپردازی سقف و دیوار‌های خانه یکی از فاکتور‌های اصلی در در دکوراسیون داخلی به شمار‌ می‌رود و برای این کار از  روش‌های مختلف و جدیدی که  ابداع شده است ، استفاده‌ می‌شود که پانل‌های کناف یکی از جدیدترین آنها است.

اگر شما هم قصد نوسازی و یا بازسازی منزل خود را دارید‌ می‌توانید از پنل‌های کناف برای نورپردازی خانه خود و زیبا و چشمگیرتر کردن آن ، استفاده کنید. اغلب طراح‌های داخلی‌ می‌توانند از سیستم‌های کناف در زیبا سازی و یا نور پردازی سقف خانه ها  و یا ایجاد و طراحی دیوار‌های دکوراتیو از آن استفاده کند.

از پنل‌های کناف  معمولاً در طراحی سقف بخش‌های داخلی خانه ها از جمله سالن پذیرایی و سقف آشپزخانه و  اتاق‌های خواب و….استفاده‌ می‌کنند. استفاده از پنل‌های  کناف  با ترکیب نورپردازی‌های مدرن  جهت تامین نور و روشنایی محیط ،‌ می‌تواند جلوه ای زیبا و‌منحصر به فرد به خانه ی شما بدهد و آن را بیش از پیش زیبا تر و پر نور تر کند.

از پنل‌های کناف در قسمت‌های مختلف خانه و ساختمان و با هدف‌های مختلفی استفاده‌ می‌شود از جمله ؛

  • استفاده کردن  از پنل‌های  کناف برای  ایجاد دیوارهای داخلی ساختمان ها  با هدف سبک سازی، ایجاد عایق و عبور تاسیسات از داخل دیوار ها.
  • استفاده کردن از کناف ها در طراحی سقف ساختمان‌های مسکونی  ،اداری و تجاری با هدف زیبا کردن  و نورپردازی منحصر به فرد فضا‌های داخلی.
  • استفاده کردن  از پنل‌های کناف با هدف ایجاد کردن  سقف  دوم  در ساختمان ها
  • استفاده کردن از پنل‌های کناف برا ایجاد سقف‌های کاذب  ارزان قیمت
  • استفاده کردن  از کناف‌های ضد آب و ضد حریق و عایق‌های  صوتی به منظور بالا بردن کیفیت و دوام پنل‌های کناف در ساختمان سازی.

همچنین، پنل‌های کناف به دلیل وجود ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد مانند  اجرای آسان ، کم هزینه  بودن و داشتن‌ طرح‌های متنوع و زیبا ، در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی و نورپردازی خانه ها و واحد‌های تجاری توسط طراحان ، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۴ دیدگاه
احمد صدیقی
دی ۱۵, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام و عرض خسته نباشید خدمت مجموعه اشینه
ببخشید برای نور پردازی فضای سبز حیاط از چه نوع نوری باید استفاده کرد؟

    ashineh.admin
    دی ۲۳, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر؛
    بهتر است از روشنایی هایی با بدنه مقاوم در برابر آب و رطوبت استفاده بشه که علاوه بر زیبایی کارایی بالایی نیز داشته در فضای سبز حیاط داشته باشند .

کریمی
دی ۲۱, ۱۴۰۰ پاسخ

شما نورپردازی مغازه هم انجام می دهید؟
نورپردازی داخل کافه رستوران ۲۳۰ متری
هزینه نورپردازی نما رو هم لطفا بفرمایید

    ashineh.admin
    دی ۲۳, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    بله تمامی کار های طراحی و اجرا و نور پردازی داخل کافه رستوران انجام میشود .
    برای اطلاع از هزینه نورپردازی نما و دریافت مشاوره با ما از طریق راه های ارتباطی یا منوی ثبت سفارش در ارتباط باشید .
    با سپاس.

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه