از بازسازی بدون تخریب ساختمان چه میدانید؟

بازسازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف افزایش عمر و زیباسازی داخل منزل و تعمیر تاسیسات به اجرا در می‌آید. بازسازی بدون تخریب هم شامل اقدامات جزئی اما چشمگیر است که بعد از اجرا، یک خانه قدیمی را به یک خانه بسیار منحصر به فرد و کاربردی تبدیل می‌کند. با کمک این ایده می توان از متریال های خاص و کاربردی استفاده کرد و در حالی که المان های تخریب شده رفع می‌شود، ظاهر و زیبایی طراحی هم بهبود می‌یابد.

با گذشت زمان و افزایش سال ساخت، نما برخی از قابلیت های خود را از دست می‌دهد و نیاز است برخی اقدامات جهت تغییر کاربری و حفظ زیبایی نما و طراحی داخلی به اجرا درآید. در چنین مواقع، بازسازی ساختمان شامل مراحل مختلف تعمیرات و نوسازی است که تغییر دکوراسیون و اجرای طراحی جدید را به هم دنبال دارد.

بازسازی چیست؟

بازسازی بدون تخریب - بازسازی چیست؟

بازسازی در معنای کلمه، مرمت مشخص شده است. اما برای اجرا به مجموعه اقداماتی که باعث می‌شود یک بنا عمر بیشتری برای استفاده کسب کند، گفته می‌شود. قالبا بازسازی برای خانه‌هایی به کار می‎رود که سال‌های بسیاری از آنها استفاده شده است و در برخی از سیستم‌های آن نیاز به تعمیر و جایگزین دارد. به عبارت دیگر، بازسازی شامل اقداماتی است که از فرسودگی و قدیمی شدن یک سازه جلوگیری می‌کند و اگر قسمتی از بنا نیاز به تعمیر داشته باشد، طی مراحل بازسازی کاملاً رفع خواهد شد.

تنها عامل پرطرفدار بودن بازسازی خانه های قدیمی این است که برخی افراد توانایی خرید خانه‌های نوساز را ندارند و با کمک اقدامات بازسازی و حتی نوسازی به ترمیم و تعمیر قسمت‌های مختلف ساختمان می‌پردازند و به این ترتیب در طراحی نما و داخل ساختمان تغییراتی می دهند. البته اقدامات بازسازی و نوسازی ویلا نسبت به خانه بسیار بیشتر است؛چرا که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید ویلاهای نوساز میتوان به شرکت بازسازی ویلا قدیمی مراجعه کرد و از آنها کمک گرفت تا هم هزینه کمتری پرداخت کنند و هم مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات داشته باشند.

بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی بدون تخریب - بازسازی خانه های قدیمی

کاملا واضح است که با گذشت زمان هر ساختمانی با مشکلات مختلف تاسیساتی و ظاهری روبرو می‌شود که برای پیشگیری از پیشرفت و توسعه مشکلات لازم است تعمیرات مختلفی انجام شود. بازسازی خانه‌های قدیمی برای حفظ و نگهداری‌شان در چند سال آینده بسیار اهمیت دارد. مشکلاتی که بناها بعد از گذشت عمر مفید با آن روبرو می‌شوند، شامل سیستم لوله کشی، تخریب دیوارها و از بین رفتن گچ‌ها، سیستم فاضلاب و چاه است که در صورت عدم رفع مشکلات دیگری هم در پی دارند. تمام تعمیرات لازم خانه‌های قدیمی با بازسازی صورت می‌گیرد. اولین مرحله آن بازسازی بدون تخریب است و در آخر اگر لازم باشد برخی قسمت‌های خانه با تخریف هم همراه می‌شود تا برخی تاسیسات دوباره از نو شکل بگیرند.

آیا تا به حال مشاهده کردید سیستم‌های ساختمان به دلیل استهلاک و فرسودگی به مصالح ساختمانی آسیب وارد می‌کند و مشکلاتی مانند نم کشیدن دیوارها و چکه کردن قطرات آب را در پی دارد؟ همیشه لازم نیست برای رفع آن خرابی شکل بگیرد و ساختمان از نو ساخته شود. گاهی اوقات می‌توان با بازسازی بدون تخریب به نتیجه خوبی رسید و طراحی دکوراسیون منزل یک خانه قدیمی را به یک خانه نو و جدید با ظاهری متفاوت تبدیل نمود. در حقیقت با ظهور متریال‌های جدید، بازسازی بسیار ساده تر قابل اجراست و دغدغه و تخریب دیوارها، تاسیسات و … را به همراه ندارد.

بازسازی منزل بدون تخریب یعنی چه؟

بازسازی بدون تخریب - بازسازی منزل بدون تخریب یعنی چه؟

بازسازی ساختمان برخلاف خیلی ها بسیار ساده و راحت است. در صورتی که از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرید و به راحتی می توانید بازسازی منزل بدون تخریب را تجربه کنید. اقدامات منحصر به فرد بازسازی بدون هیچ تخریبی امکان پذیر است. تنها کافی است از متریال های جدید بازسازی استفاده کنید و با کمک آن ها از تخریب و بازسازی های پرهزینه در امان باشید. همچنین  اجرای آنها نسبت به تخریب و دوباره از نوع اجرا کردن زمان کمتری می‌برد و ممکن است بپرسید، چگونه امروزه با روی کار آمدن روکش‌های متفاوت در دکوراسیون‌های داخلی می تواند فضایی که در دست دارید را بدون نیاز به تخریب پوشش دهید و لازم به سازی نخواهد بود.

بازسازی داخل منزل بدون تخریب

بازسازی بدون تخریب -بازسازی داخل منزل بدون تخریب

بازسازی داخل منزل بدون تخریب یکی از اقدامات پرطرفدار برای اجرای طراحی دکوراسیون منزل و بازسازی نما است که با اعمال تغییرات بسیار جزئی اما مفید، کاربردی فضای داخلی منزل را بسیار دلباز و جذاب جلوه می‌دهد. مراحل و اقدامات مختلفی طی بازسازی داخل منزل بدون هیچ تخریب وجود دارد که می‌توان با کمک هر کدام از ایده های خاص، تاثیر فوق‌العاده ای در داخل بنا قدیمی مشاهده کنید. به عنوان مثال، با کمک پارتیشن‌بندی قسمت‌های مختلف فضای خانه می‌توان کاربری ساختمان را به صورت مفیدتر به اجرا درآورد یا این که با برداشتن قسمت دیوار آشپزخانه‌های بسته فضای پذیرایی را به یک فضای دلنشین و بزرگتر تبدیل نمود. همچنین نورپردازی نما، سقف و دیوارپوش ها جز یکی از ایده های بسیار جذاب و شیک طراحی داخلی است که ظاهر خانه قدیمی را به طور کلی تغییر می‌دهد.

معمولاً در اکثر خانه های قدیمی امکان اجرای طرح‌های به روز به همراه بازسازی بدون تخریب وجود دارد که یک راهکار بسیار مفید و تاثیرگذار است و باعث می‌شود از اتاق‌های تودرتو و درهای اضافی دیگر خبری نباشد.

 

مراحل بازسازی داخل منزل

بازسازی بدون تخریب -مراحل بازسازی داخل منزل

مراحل بازسازی داخل منزل بسیار گسترده است و با توجه به اهداف نهایی شما مشخص می‌شود. اما به طور کلی، اجرای تمام این مراحل و اقدامات توسط یک فرد قابل انجام نیست و باید از یک تیم حرفه‌ای و مجرب در این زمینه استفاده کرد؛ تیمی که از تخصص‌های مختلف مانند برقکار، لوله کش،  نقاش و … بهره مند است و تمامشان زیر نظر یک متخصص سابقه فعالیت خود را انجام می‌دهند.

 جالب است بدانید بازسازی هر خانه با خانه دیگر متفاوت است و با توجه به عمر ساختمان و میزان خرابی و همچنین اهداف نهایی شما شامل تغییرات مختلفی است.

برای مشخص شدن مراحل بازسازی ابتدا باید تمام قسمت‌های خانه قدیمی مورد بررسی قرار گیرد. اجرایی این ایده تمام قسمت‌های خانه مانند دیوارها، کف پوش‌ها، کمد دیواری‌ها، کابینت‌ها، کاغذ دیواری، پنجره ها، درب‌ها و همچنین سیستم‌های تاسیساتی مانند سرمایشی و گرمایشی، لوله کشی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود هر گونه مشکل، تعمیر و رفع شود.

اولین مرحله؛ انتخاب سبک دکوراسیون

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل برای بازسازی بسیار اهمیت دارد تا تغییرات لازم بر اساس سبک مورد نظر  اجرا شود. سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون وجود دارد، مانند مدرن، کلاسیک، مینیمال، سنتی، ساحلی، شرقی و دیگر سبک‌ها که با انتخاب آن متخصص مربوطه اقدامات لازم بازسازی را مشخص می‌کند.

رنگ آمیزی، مهم ترین مرحله بازسازی

رنگ آمیزی یکی از اصلی‌ترین مراحل بازسازی خانه‌های قدیمی است که قابل اجرا در طرح‌های مختلف و ترکیبی از رنگ ها می‌باشد. البته اکثر خانواده‌های ایرانی، رنگ‌های سفید و ساده را انتخاب می‌کنند. اما می‌توان با ترکیب رنگ های مختلف و تکمیلی این قسمت را با توجه به سلیقه شخصی به اجرا درآورد.

تعمیر یا اجرای کفپوش

امروزه شاهد انواع کفپوش‌ها مانند موکت، کفپوش های سه بعدی، بتنی، کفپوش pvc، لمینت، پارکت چوبی، سنگ، موزاییک و سرامیک در بازار هستید که انتخاب کفپوش مانند اجرای دیوارپوش و رنگ آن کاملا سلیقه ای است و با توجه به دکوراسیون انتخابی قابل اجرا می باشد.

بازسازی آشپزخانه و اتاق‌ها

بازسازی آشپزخانه و اتاق خواب‌ها با توجه به سلیقه افراد و المان‌های مختلف به اجرا در می‌آید. به عنوان مثال، برای بازسازی اتاق خواب‌ها مراحلی مانند رنگ آمیزی دیوار، اجرای کفپوش، بازسازی و اجرای کمد دیواری‌ها، تعویض درب ها و پنجره‌ها و غیره لازم است. بازسازی آشپزخانه قدیمی به سبک جدید هم تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و دکوراسیون منزل دارد که شامل اقدامات مختلفی مانند رنگ آمیزی، استفاده از کناف در سقف، نوسازی لوله‌کشی‌ها، کفسابی و کابینت‌ها می‌باشد.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

این مرحله از بازسازی دارای نکات کلیدی و مختلفی است و تغییرات اساسی باید در دیوار و محل روشویی و سرویس بهداشتی آن اعمال شود. یکی از رایج ترین مراحل در فرآیند بازسازی این قسمت از خانه، تعویض شیرآلات و اجرای سقف و نقاشی دیوارها و تعویض کاشی‌هاست که در زیبایی سرویس بهداشتی بسیار تاثیر گذارند.

متریال‌های مورد استفاده برای بازسازی منزل بدون تخریب

بازسازی بدون تخریب - متریال‌های مورد استفاده برای بازسازی منزل بدون تخریب

این روزها با روی کار آمدن تجهیزات و متریال‌های مختلف برای بازسازی کمتر نیاز به تخریب بنا می‌شود. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند با کمک این دسته از متریال‌ها مانند کاغذ دیواری‌ها، کفپوش‌ها، سقف های کاذب به بازسازی و تعمیر ظاهر داخلی خانه بپردازند؛ طوری که اقدامات خرابی کمتر اتفاق بیفتد. همچنین با روی کار آمدن این دسته از متریال‌ها به خوبی از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری می‌شود و لازم نیست بابت تخریب هزینه اضافی بپردازید.

 استون شیت پدیده جدید دکوراسیون داخلی

بازسازی بدون تخریب -  استون شیت پدیده جدید دکوراسیون داخلی

استون شیت به تازگی وارد بازار شده و به عنوان یک دیوارپوش عالی و منحصر به فرد شناخته شده است. این ورق در طول یک متر و  ۲۲ سانت و ارتفاع ۲ متر و ۸۰ سانت با ضخامت ۳ الی ۴ میل طراحی شده که در زمینه بازسازی و همچنین اجرای محیط‌های تجاری و صنعتی کاربردهای فراوانی دارد. جالب است بدانید این نوع دیوار پوش به دلیل برخوردار بودن از تکسچرهای قوی در دل طراحان داخلی جایگاه ویژه ای باز کرده است و در قسمت‌های مختلف طراحی داخلی مانند بین کابینت‌ها و سرویس بهداشتی بسیار پرطرفدار است که با توجه به سبک انتخابی طراحی دکوراسیون قابل سفارش است.

یکی دیگر از مهمترین مزایای دیوارپوش شیت ستون، کیفیت بالا و زیبایی فوق العاده آن است که بدون شک از نظر ظاهری هر فرد را مورد توجه خود قرار می‌دهد و تاثیر بسیار زیادی روی بازسازی و نوسازی المان‌های مختلف داخل خانه دارد.

هزینه بازسازی منزل از طراحی تا اجرا

بازسازی بدون تخریب - هزینه بازسازی منزل از طراحی تا اجرا

 اولین سوالی که برای انجام بازسازی ساختمان پیش می‌آید، هزینه آن است. هزینه بازسازی با توجه به قسمت‌های مختلف، متراژ، متریال های مورد استفاده، میزان خرابی و سبک دکوراسیون مورد نظر مشخص می‌شود. همچنین بهره مندی از یک تیم حرفه ای و مجرب روی هزینه بازسازی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین در ابتدا برای مشخص شدن حذف حدود هزینه حدودی بازسازی لیست اقدامات مورد نظر به دست آورید.

خوب است بدانید هزینه بازسازی تنها به خرید متریال و دستمزد تیم اجرایی محدود نمی شود؛ بلکه هزینه‌های دیگری به همراه دارد که تا زمان قابل اجرایی آن کاملا غیر پیش بینی است بنابراین علاوه بر هزینه مشخص شده مقدار هزینه دیگری را هم در نظر بگیرید

نتیجه گیری

بازسازی بدون تخریب یک راهکار مفید و فوق العاده برای افرادی است که دارای خانه‌های قدیمی هستند و دوست دارند بدون نگرانی به هدف نهایی یعنی خانه نو و بدون دردسر تاسیسات برسند. همیشه نگهداری خانه‌های قدیمی هر چند وقت یک بار با مشکلات تاسیساتی همراه است و علاوه بر این، ظاهر آن زیبایی و جذابیت خود را از دست می‌دهد. پس بازسازی کلی کمک می‌کند طول عمر ساختمان افزایش یابد و برای چندین سال بدون نگرانی در خانه قدیمی، اما به ظاهر زیبا و نو زندگی کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید.
۴ دیدگاه
saeed
دی ۹, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام
هزینه بازسازی ساختمان چقدر هست؟
بازسازی خانه قدیمی در تهران انجام می دهید؟

    ashineh.admin
    دی ۲۳, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    برای اطلاع از هزینه بازسازی ساختمان و دریافت مشاوره با ما از طریق راه های ارتباطی یا منوی ثبت سفارش در ارتباط باشید .
    با سپاس.

فاطمه عبدالملکی
دی ۲۱, ۱۴۰۰ پاسخ

سلام.
هزینه بازسازی خانه قدیمی در تهران را لطفا بفرمایید
بازسازی خانه رابصورت کامل میخوام انجام بدم.
بازسازی خانه حیاط دار است.

    ashineh.admin
    دی ۲۳, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام وقت بخیر ؛
    برای اطلاع از هزینه بازسازی خانه قدیمی خودتون و دریافت مشاوره با ما از طریق راه های ارتباطی یا منوی ثبت سفارش در ارتباط باشید .
    با سپاس.

ارسال یک دیدگاه

تماس با پشتیبان آشینه