معمار:بهنام مشهدی

Cg artist: فاطمه ملاشریفی

متراژ:  ۴۳۲ متر

موقعیت: برج فرمانیه

تاریخ پروژه: بهمن ۱۴۰۰

سبک : مدرن

با توجه به اینکه کارفرما پروژه از معماران و سازندگان به نام کشور بودند انتخاب طرح اولیه و سبک با توجه به دغدغه های فراوان شخص کارفرما بسیار سخت و نفس گیر بود. این پروژه در کنار تمام سختی هایی که برای مجموعه آشینه داشت تجربه کار کردن با یکی از بزرگترین معماران کشور را هم به ما اضافه کرد.

نکات مثبت و حائزه اهمیت پروژه دقت به ظرافت های طراحی و استفاده بهینه از تک تک اجزا و عناصر به کار رفته معماری می باشد.

 

 

 

در پروژه های طراحی و دکوراسیون رستوران یا معماری داخلی کافی شاپ نکات بسیار متفاوت و حائز اهمیتی وجود دارد که هر کدام بایستی بصورت جداگانه تحلیل و مورد بررسی قرار گیرد اما در این پروژه ما تلفیقی از هر دو را داشتیم

استفاده از نور طبیعی در کنار نور مصنوعی ، بکارگیری گیاهان و انتخاب آنها بر اساس نور و آبدهی ، کاربری دقیق فضا ، طراحی مبلمان مناسب جهت فضاهای مختلف از جمله بخش تخصصی، بخش عمومی، انتظار مهمانان ،کارکنان و …

معماری سیرکولاسیون حرکتی جهت پذیرایی قانون مند و بر اساس اصول اکادمیک، انتخاب متریال مورد استفاده در دکوراسیون که در بالاترین سطح کیفیت قرار داشته باشند.

 

 

 

تهویه مناسب جهت تمام بخش ها و ایجاد دمای حسی استاندارد در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی تجاری علی الخصوص فضاهایی که ارتباط مستقیم با سلامت و تغذیه افراد عموم جامعه دارد  یکی از تخصصی ترین مباحث علم معماری به شمار میرود ، چرا که آیتم های گوناگون بایستی رعایت گردد.

 انتخاب رنگ در طراحی داخلی رستوران یک مقوله ساده اما بسیار پیچیده و بحث بر انگیز است که با موارد گوناگونی آمیخته شده رنگ هایی که در کنار حس امنیت و آرامش یک هیجان خوب و لذت بخش برای خوراک و نوشیدی ایجاد نماید.

 

 

 

 

 

 

بخش های مختلف یک رستوران نیز در طراحی داخلی و دکوراسیون شاید در نگاه اول مورد ارزیابی مشتریان قرار نگیرند ولی تاثیر بسزایی در انتخاب مجدد مشتریان و حال خوب کارکنان خواهد داشت به عنوان مثال سرویس بهداشتی ، ورودی ، سالن انتظار ، صندوق حساب داری ، بار نوشیدنی و ….

 

 

 

در طراحی داخلی رستوران سلیقه کارفرما در کنار نیاز بخش های فنی از جمله آشپزخانه، بار سروگرم،حتی آیتم های منو و همچنین نوع سرو غذاها یک طراح و معمار برجسته و توانمند را وادار به فکر کردن و خلاقیت مینماید و بایستی برای تمام علمان های به کار رفته تعریف مشخص یافت

موقعیت ساختمان و نوع مشتریان و هزینه های راه اندازی رستوران و کافی شاپ یک راهنمای جامع در طراحی داخلی و دکوراسیون کافه رستوران میباشد.

تماس با پشتیبان آشینه